Kärt barn har många namn.... och leksaker!























Zarah är en lyckligt lottad liten tös!
Inte för att hon nog har varit en av dom friskaste barnen genom
historian och vi har varit beskonade från svårigheter med henne men
också för att hon är så otroligt älskad av så många människor.
Hon är en 2-årig liten ängel som faktiskt berör många människor.
Fröknarna på dagis är helt sålda på henne och vart vi än går så kommer
folk fram och vill säga något till henne eller uppmärksamma henne på något vis.
När julen kom så kunde jag nästan inte låta bli att skämmas när jag såg
detta enda barn och barnbarn överösas av paket och kärlek hela julafton lång.
En tanke slog mig att många barn just denna dag kan komma att känna
sig väldigt ensamma, utsatta och tomma på kärlek.

Mitt på golvet i farmors villa utanför stan satt denna lilla tjej
och nästan blev berusad av att öppna julklapp efter julklapp.
Då alla syskonen till Can och mig och farmor, morfar och mormor, hade
bestämt sig för att ge flera presenter var så hade Zarah i alla fall
minst 25 presenter att öppna då även mamma och pappa ville
skämma bort henne denna jul då vi visste att hon var mer medveten
om saker och ting.

Det var nästan absurt och vid kvällen slut så bestämde
både Can och jag att vi ska rensa bland alla hennes miljoner
leksaker och faktiskt skänka dom till andra behövande barn.
Zarah har inte behovet av alla saker ändå.
Det är materiella ting och inget man ska fästa för mycket värde i.
Däremot är kärleken och tankarna bakom gåvorna något att minnas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0