Hämta ditt barn på dagis med ett leende.....



Alltför många föräldrar hämtar sina barn stressade och irriterade.
Jag kan förstå att dagarna känns som att dom inte räcker
till och att jobbet stressar på medan familjelivet inte kan vänta men
for God sake... du har förmodligen lämnat ditt barn där kl 07.00,
stressad redan då och kommer förmodligen inte och hämtar förrän
16-17 på eftermiddagen.
Barnen är trötta och dom har saknat dig hela dagen så det minsta
du kan göra är att ge dem ett leende.
Visa att du har saknat dom också.

Förmodligen kommer ni stressa hem, smälla in er
mat och sen försöka sova så den där tiden tillsammans
är så pass liten att man kanske ska försöka kasta
lite solsken på den lilla stunden man har tillsammans.

Det spelar ingen roll om jag haft en pissig dag på
jobbet och mitt huvud håller på att explodera för
varje gång som jag ser Zarah och hon kommer springande
med sitt gudomliga leende och fantastiska skratt så
kan jag inte göra något annat än le och känna mig otroligt
glad och lyckligt lottad.


Kommentarer
Postat av: Åsa-we will never walk alone

Jag har börjat med inskolningen av min son idag, och jag kommer nog att grina både när jag lämnar och hämtar...för att jag saknar honom förstås :)

2011-12-01 @ 13:14:35
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Oh vad fint skrivet!

2011-12-07 @ 10:49:56
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Sara

SÅ fint. Åh, vad underbart att ha barn. Även om det kan ta på ens krafter ibland, men jag tror nog att det är värt det. Barn är verkligen en gudagåva :) Kram

2011-12-09 @ 15:08:52
URL: http://unikingenannanlik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0