If you want a interesting relationship- STAY IN ONE!!!!




Enda sen jag var liten så har mitt mål varit att
gifta mig lyckligt och skaffa barn.
Nu blev det så men inte i den ordningen.
Vi skaffade barn och gifte oss ett år efter.
Syndiga kristan :)

Hela karusselen med one-night stand, kortvariga
förhållanden och otrohet har aldrig lockat mig.
What´s the point?

Jag har givit mig in i mina relationer med ett enda
mål i sikte och det är allt hålla livet ut.
Det tog mig ett par relationer innan jag hittade hit men
både jag och mina ex har alltid givit varandra det bästa
som går och när det inte längre gick så skildes vi som vänner.

Jag förstår mig inte på dessa ombytliga människor.
Som springer sin kos så fort relationen blir svajig eller
tvekar att fortsätta så fort den blir seriös.
Either you´re in, or you´re out.

Jag hatar allt det här lallandet.
Det krävs inte många månader tillsammas för att inse
om man har en framtid eller inte.
Är man lite klarsynt så ser man direkt om relationen
är värd att satsa på och då satsar man.

Det finns ingen relation som är så givande och så spännande
som den som håller livet ut.
Bara inom dessa fyra år tillsammas med min man så
har vi upplevt så otroligt mycket saker.
Första perioden då vi var bästa vänner, den nästa då vi
gick från vänner till kära, från det till att bo och resa tillsammans.
Till att vänta barn tillsammans, lova varandra evig trohet i kyrkan
framför alla våra nära och kära.
Och alla miljoner händelser och upplevelser däremellan.

Jag ska inte ljuga, det har varit en tuff resa.
Skaffa barn var den största utmanningen ett förhållande kan
utsättas för.

Men alla utsätts för samma sak.
Inget förhållande är unikt.
Alla går igenom sorg, glädje, påfrestningar, bråk,
lycka och nedgångar.

Men ska man gå vidare varje gång som man tror att
gräset är grönare på andra sidan så kan man ju aldrig
stanna och se sin egen nyplantering gro.
För hoppar man vidare så fort det blir tufft så upplever
man ju aldrig något annat än uppgångar och man blir
en människa som sällan kan hantera nedgångar.
Vilket i sin tur gör en till en fruktansvärt tråkig partner.

Så mitt råd till alla som letar efter den perfekta relationen.
Sluta leta.
Många är förmodligen i en redan nu utan att veta om det.
För den perfekta relationen är när relationen är precis som
den ska vara.
Full med händelser många år framöver.
Tråkiga som roliga.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0