Svenska glamourmodeller VS riktiga modeller

Jag kan inte komma för mig att ens jämföra våra, en aning
trashiga glamourmodeller med dom utländska stora modellerna.
Varför har Sverige ett sådant stort behov av att visa upp
dessa förnedrande bilder på dåliga förebilder som får kalla sig
glamourmodeller så fort som dom fyller upp en f-kupa?
Man blir inte ens förvånad när tjejer börjar klä av sig för
att få uppmärksamhet redan när dom är 12-13.
Att man har en sådan snedvriden bild av vad skönhet innebär
är inte så konstigt när våra tv-kändisar och förebilder består
av iq-befriade silikonbrudar vars kroppar visas upp i
ett sexuellt syfte för män.
Klart att småflickorna tror att det är den banan som gäller.

Det är sorgligt.
För modeller behöver inte vara något fult.
När man ser Heidi Klum driva sitt program med en lyckad
relation vid sin sida så inser man att alla inte behöver vara
skandalomgivna. Samma sak med Tyra Banks som jobbar
hårt med Top Model och verkligen vill att hennes modeller
ska tona ner den porriga sidan och lyfta upp skönheten.
Varför gör vi helt tvärtom i Sverige?
Är det bristen på självförtroende som gör att vi måste
klä av oss för att bli uppskattade eller har vi bara
blivit stämplade som ett översexuellt land som bara
ska sälja sex...??
Who knows, Who cares.
Själv behövde jag bara jämföra dessa bilder
för att se vilka kvinnor som jag tyckte var vackra och
sofistikerade och vilka som jag misstod för gatuflickor!









Gatuflicka?











Kate Moss & Naomi må ha haft sina skandaler
men på bild är dom proffessionela och tar
otroligt vackra foton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0