Kreditkort, inte alltid så bekvämt som man kan tro!



Jag och min man har levt efter ett gemensamt
motto både innan och efter vi träffade varandra.
Och det är:

Cash is king :)

Det här med att långa pengar eller ha kreditkort
har aldrig varit något för oss.
Att sätta oss i en situation som sedan kan leda
oss i lyxfällans armar är inget vi strävar efter.

Men jag har dock ett kontokort som jag
använder med tanke på allt snack
om att man ska försöka låta bli att betala kontant
pga rånriskerna.

Men nu har jag insett hur utlämnad man blir
om man inte har ett fungerande kort.
Mitt chip fungerar inte och det innebär att jag
varken kan ta ut pengar från bankomaten eller
betala med det.
Allt pga att dom flesta affärerna har slutat
med den funktionen som innebar att man
kunde köra kortet manuellt och scanna in sitt leg.

Så det gör att jag måste ändra idén om
kontanter igen.
För det är inte kul att känna sig så utlämnad
till tekniken som jag har gjort dessa dagar utan
ett fungerande chipkort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0