Löfte till mig själv!

Nu när jag startat om så ska den nya bloggen innehålla
lite annat än den andra.
Som ni märker så blir det mycket musik och lite
mera vardagliga saker.
Djupa inlägg och debatter kommer självklart fortfarande
att skrivas men för min egen själs skull så får jag
nog lov och blanda upp det dystra med lite glädje-ämnen.
Annars blir bloggvärlden väl tung tror jag ;)

Dessutom har jag lovat mig själv att aldrig aldrig
sätta min fot på rasistiska bloggar igen.
Det tillför inget i mitt liv och jag blir bara mer
medveten om hur tragiskt samhället kan vara.
Rasism är inget som är okänt i min vardag ändå
så varför ta itu med den man faktiskt slipper.
Rasism kommer alltid att finnas.
I många olika former och i många olika skepnader.
Det enda jag kan göra är att kämpa mot den som
ska kan ta på och göra folk mer medvetna om
att det finns än bättre väg än att gräva ner sig i hat.
En väg ut är inte att själv rota i allt skit.

Nätet är hemskt på många sätt.
Men längs vägen och under hela den tiden
som jag underhållit min blogg så har jag
också funnit många likatänkande och många vars
hjärtan sitter på samma plats som mitt.

Man får ta det goda med det onda ibland
och inse att världen snurrar fel ibland.
Det är upp till var och en att få den att snurra rätt....

Kommentarer
Postat av: Sara

Så sant så..



Sv; Linda! Vad fin du är! Jag blev verkligen superglad för din kommentar. Du verkar också vara en toppen-människa.



Angående jobbet tycker jag att du gör helt rätt. Men jag syftade mer på ifall du inte trivdes med själva jobbet. Inte på allt annat som hänt denna period där, fastän det säkert också spelat en stor roll. Oh ja, förändringar kommer att ske till det bättre. Kom ihåg att efter regn kommer det alltid solsken, även om det ibland kan dröja. Stå på dig! Kram

2011-09-18 @ 17:13:06
URL: http://unikingenannanlik.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv; Detsamma fina du! Jag hoppas att det gick bra, du får höra av dig och berätta om du vill. Kram

2011-09-20 @ 13:56:37
URL: http://unikingenannanlik.blogg.se/
Postat av: shamz

Rasister har fel i skallen gumman, slösa inte tid på det =) hoppas du har haft en bra helg!

2011-09-25 @ 20:13:05
URL: http://perrraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0