Skriven av mig

Min dotter, mitt liv och mitt livs största kärlek
Du har förmågan att göra mitt hjärta så vekt
Ej har så många tårar fällts i ditt namn
Ingen ondska i världen kan nå dig när du finns i min famn
Så oskyldig, så vacker, så oberörd av världens misär
Jag önskar att du aldrig behöver känna hur livet ibland tär
Jag önskar att du får min styrka och din faders framgång
För med styrka låter du dig aldrig rubbas eller påverkas med tvång
Framgång gör att du står över de avundsjuka och svek
Klokhet gör att du inser att livet inte alltid är en lek
Med vår kärlek som grund hoppas jag att du aldrig går fel
Jag hoppas att du i motsats till mig alltid ska känna dig hel
Vart du än i världen vänder
Står vi alltid där med öppna händer
Du kommer alltid vara våran nummer ett
Du var så efterlängtat på alla vis och sätt
Jag trodde jag skulle förändra ditt liv men du var den som tog mitt med en storm
Du stöpte det till en helt ny form
Du har satt ett evigt avtryck i mitt hjärta
Den dagen du kom så sprack det men inte utav smärta
Lyckan kommer, lyckan går
Men lyckan när du föddes, den finns kvar, den består

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0