Släpp mig fri

Släpp mig fri, släpp mig fri.....
Snälla säg inte nej på grund av det du ej förstår
Här finns större kraft i verket än du kan ro på
Försök inte hålla mig tillbaka låt mig gå
Har ett öde att uppnå så låt mig själv flyta fritt
Som vinden och vågorna, ta det som är mitt
Komma bort från alla plågorna
Finna ett sätt att kyla blodet i ådrorna
Med min faders hjälp hitta svaret på frågorna
Leva i frihet som en fågel i skyn
Nå till den plats memorerat för min inre syn
Ett ställe där vi alla
Enders och döttar och söner
Och det inte finns någonting som ohörda böner

Vill se när natten blir till dag
i grynningens ljus blir allt klart.
och när jag kommit dit jag ska,
ber jag dig; släpp mig fri....
(jag ber dig) (Släpp mig fri)

Jag finner mig ständig på jakt efter min egen spegelbild
Tänker nå alla jag kan plus några till
För alla är vi dömda till att en dag chilla vidare
Vissa av oss senare andra tidigare
Och till er som går förr
Vila i frid sett många själar på glid i denna kaotitiska tid
Måste stilla oron i mitt bröst
Sträva konstant efter att höra min inre röst
Men endast den gode gud, kan döma mig nu
Så vara på en simpel fråga, säg mig vem är du?
Har blivit hatad av många men älskad av få
Skriker ut din förtvivlan, den som känner bör förstå
Släpp mig fri, släpp mig fri...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0