Som kristen är det då min skyldighet att bekämpa islam?


Muslimer tillhör nu världens mest hatade människor.
Överallt läser jag bloggar som hetsar hårt mot islam och deras troende.
Den kristna delen av världen ligger i ett tredje världskrig mot muslimska
länder och människor. Ingen lämnas oberörd av detta religionskrig.
Kristna invandrare deltar i SD med ett syfte att stoppa muslimska invandrare
och flyktingar men inser nog snart att dom är nummer två på listan.
Judarna som en gång utrotades pga just ett hat som detta, verkar sorgligt
nog ha glömt sin historia. Vi kristna är snabba att föra ytterliggare ett korståg
och haka på hatet som nu flödar över hela världen och alla dess länder.
Provocerade muslimerna fram detta hos oss eller var det vi som trampade
dom för mycket på tårna med vårat hån och vår förmåga att alltid sätta oss på
en piedestal? Jag vet inte längre vad jag ska tro.
Jag är starkt emot all terrorism och delar inte alltid muslimernas sätt att
tänka. Men å andra sidan.. vad är deras sätt och vad är vårat sätt?
Är vi så himla olika när det kommer till kritan?
Vad definierar en muslim och vad definierar en kristen?
Jag kan inte som trogen kristen använda min tro till att förgöra en annans.
Vad säger att vi har rätt att terrorisera dem men dom har inte rätt att
terrorisera oss? Vad ger oss rätt att kasta första stenen när syndaren aldrig ska
kasta den första?

Västvärlden menar på att muslimernas mål är att ta över hela världen
och göra den muslimsk. Varav deras vilja att föda så många barn.
I västvärlden föder vi i genomsnitt två, max tre barn och dom kan föda
upp till 6 eller 7. Kommer dom växa ikapp oss?
Dessa är frågor som används som underlag för att skapa rädsla inför islam.

Förrädare som jag anses vara så har en av mina få relationer varit med
en svart muslimsk man.
Var jag förtryckt då jag levde mitt liv med denna man?
Försökte han kontrollera mig eller slog han mig?
Nej, verkligen inte.
Och för att säga sanningen så var han nog den sundaste relation som jag haft.
Då respekten fanns på en hög nivå, hans humör aldrig var aggressivare än
mitt och hans intelligens högre än många som korsat min väg.
Däremot var min relation med en europé förödande då han levde på
mina pengar, utnyttjade min vänlighet, bedrog mig och nedvärderade mig.
Så vad säger detta om våra galna vaneföreställningar som vi nu har om
muslimska och icke-europeiska män?

Det finns extremister som vi har all anledning att frukta.
Extremister som placerar bomber, hetsar mot religioner som inte är islam,
anser att vi icke muslimer är otrogna, flyr och kidnappar sina barn
till andra länder och förpestar tillvaron för hederliga muslimer.
Men besitter inte vissa från västvärlden även denna kunskap?
Kunskap att hetsa mot den religion som kallas islam.
Jag blir mörkrädd när jag går in och läser vissa bloggar som skapas av
människor som lever för att rensa bort alla muslimer ur världen
och världens länder.
Läste nyss en blogg där bloggaren beundrare den så kallade nya
lasermannen och tyckte att det vita raskriget krävde dessa offer.
Man avskyr alltså islam för att den är extremistisk men man är själv extremist,
fast från ett annat håll? Skrattretande men så skrämmande.
Människor ser inte skillnaden på sin egen skit och andras skit.

Som fru till en syriansk man så är det inte så lätt att ta
muslimer i försvar. Syrianer som en gång i tiden vart slaktade av muslimer
lever självklart fortfarande med det hat som föddes med
förföljelsen av deras folkslag i Turkiet.
Och vem är jag att säga att dom ska känna något annat.
Det är svårt, och jag vågar ibland inte ta mig rätten.
Men jag anser mig ha min rätt till att tycka att man som god kristen inte
ska fördöma en halv värld.
Att kriget som våra soldater för mot dom är precis lika oheligt som det
krig som deras soldater för mot oss.

Vi tvingade en gång i tiden på dem våran religion med samma
krig och tvång som extremisterna gör idag.
Jag hoppas vi en dag finner den riktiga sanningen i religionen och
börjar respektera varandra tro och sätt att leva.

En död muslim får inte en kristen att komma till liv.
Och inte vise versa heller....

Kommentarer
Postat av: MaryCaroline

Någonting jag är väldigt trött på är just allt hat mot islam och muslimerna. Man drar alla över en kam och har inte en tanke på alla goda människor det faktiskt finns inom islam, islam som i grund och botten är en fredlig religion. Sen är det synd också att vissa kan kommentera att muslimer = terrorister = talibaner och så vidare. Dessutom påstår vissa att alla som är muslimska kvinnor är förtryckta av sina manliga familjemedlemma och sina män. Wtf? Är det någon som gör på liknande sätt mot exempelvis kristna idag? Buddhister? Eller svenska män? Eller vad som helst? Att smutskasta andra religioner eller andra personer som har en uppfattning man inte delar löser inga problem. Att föra krig mot dem löser inte heller några problem. Jag är något av en agnostiker, men jag dömer inte andra bara för det, jag dömer inte andra människor utifrån deras religion. Oavsett religion är man också en person, en människa lika mycket värd som alla andra! Inte för att tvinga på andra min uppfattning, men tråkigt att alla inte inser det!

2011-09-18 @ 02:25:48
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0