The greatest boss!



Det finns ingen chef som jag har respekterat så mycket
som när jag arbetade med min far som chef.
I 25 år drev han en italiensk/fransk restaurang och
han bytte personal två-tre gånger under den tiden.
Ingen ville sluta och alla trivdes som fisken i vattnet.
Han respekterade sin personal.
Han hade Sveriges mest välbetalda diskare för att han
kände att den som jobbade hårt och visade lojalitet
skulle ha betald därefter.

Han kämpade sida vid sida med sin personal
och slet oftast hårdast av alla.
Aldrig någonsin fick han personalen att känna
att dom jobbade UNDER honom utan vi var ett team
och alla skulle dra sitt strå till stacken.

Jag saknar att jobba sida vid sida med min far.
Jag saknar arbetsmiljön.
Men det är ett minne blott.
Nu befinner jag mig i ett helt nytt
och okänt vatten....


Kommentarer
Postat av: Sara

Sv: Ja det låter jättebra. Ibland kan man behöva det.



Angående inlägget.. Det är precis så som en chef ska vara. Ett bra citat till detta inlägg; "The function of leadership is to produce more leaders,

not more followers."



Och ibland går man igenom saker man inte vill, men livet är inte alltid en dans på rosor. Men det vänder. Och om det inte gör det, då kanske det är dags för en förändring. T.ex. inom jobbet, om du verkligen inte trivs. Det ska ju inte vara en plåga, snarare tvärtom. Ta hand om dig!! Kram



2011-09-17 @ 12:48:26
URL: http://unikingenannanlik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0