Vi borde bojkotta Make-up store och Zara





Nu har jag sett två dokumentärer om dessa två företag.
Den enda vidrigare än den andra.

Zara behandlar sina anställda som skit, mobbar dom, hotar dom
och tvingar dom att arbeta under fruktansvärda föhållanden.

Make up Store tvingar folk som frenchisar deras kedja till
personlig konkurs och har tvingat många ägare att skuldsätta
sig upp över öronen.

Det går säkert att se dessa inslag igen. Jag orkar inte skriva
om allt som jag såg på dokumentären men det var tillräckligt
för att inse att jag inte vill handla hos någon av dem mer.
Och Kicks borde göra det enda rätta och sluta sälja
deras produkter då dom förstört många människors liv.

Dessa kryphåll och suddiga lagar som gör att oseriösa
kedjor och företag får utnyttja och förstöra människors liv
måste granskas. Om vi ska vara ett land som ska representera
moral och etik så är det dags att börja krossa allt som
förstör den bilden.


Kommentarer
Postat av: Rabab

Oj, oj! Jag hade tidigare hört om det med Zara men aldrig MUS..

Är det möjligt att du kommer ihåg vad dokumentärerna heter? Vill se dem..



Förvrigt, en super fin blogg har du!<3

2012-04-14 @ 16:04:45
URL: http://verbavolantscriptamanent.blogg.se/
Postat av: elisa

Hej! ja de är ingen fara alls, den är ifrån google så :) aa helt sjuka företag, de är tur att de visas på tv så man får veta!

2012-04-15 @ 12:23:07
URL: http://jagheterelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0