Breivik må va bakom lås och bomm med icke hans filosofi och idéer

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Roman N

Hejsan! jag ville bara beretta för dig att du har en väldigt bra blogg. Läser dina blogg varenda dag.

Ibland det känns däremot som om du nästan gör det tvärtemot att du trycker ner vita människor eller erupeer , jag förstår dina tankar snälla!

2012-08-28 @ 17:28:43
Postat av: Linda

Hej! Tack för din kommentar. Och ja, jag är väl medveten om att jag själv kämpar med min egen rasism. Skrev t om ett inlägg om det också. När man försvarar sin etnicitet blir det lätt att man svävar på gränsen till att bli för kritiskt mot dem som attackerar en. Rasismen har blivit så mycket värre i Sverige och när man tillhör en utsatt grupp så blir den nog lika illa tillbaka. Man får sår och man läker inte som man vill ibland och ilskan tar över när man skriver av sig. Dock ska alla, och du, veta att jag i slutändan lägger all min ilska åt sidan när jag träffar människor. Båda mina föräldrar är europeér (jag är adopterad) och mina närmsta vänner är svenskar. Jag är öppen med mina åsikter och dom förstår nog mig till en viss gräns för dom vet hur många attacker jag blivit utsatt för. Tycker definitivt ingen ras/etnicitet är bättre men jag har svårt för det europeiska äverlägsna tänkandet som har levt kvar sen slavtiderna och förtrycket mot icke-européer. Tycker vi många gånger kritiseras för samma hemskheter som existerar här men trots det är vi mer villiga att faktiskt erkänna att det är kaos i våra länder och att vi felar på många sätt och vis. Ibland måste man rensa i sin egen bakgård innan man ger sig på att kritisera andras. Och det är väl mest det jag försöker argumentera för :) Vad kul att du uppskattar bloggen i alla fall. Ha en bra dag!

2012-08-28 @ 17:59:37
URL: http://soullfood.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0