Inga nådiga förebilder

Häromdagen då jag satt och bloggade så fick min dotter syn på denna
bild som jag hade lagt upp i ett av mina inlägg.
 
 
Kissie!
 
- Mamma är det där en barbie frågade hon mig?
Jag gillar barbie!
 
Nej nej nej!
Det där är en jätteful barbie nästan skrek jag i panik :)
 
Sen kom jag på mig själv att det kanske inte är så bra att
lära sitt barn att det finns människor som är fula.
Har aldrig gillat att man kallat folk för fula för det är känns så lågt
och ordet ful kan vara så otroligt sårande.
 
Men en mammas värsta mardröm borde vara att ens dotter
kommer hem och ser ut som Kissie gör nu och beter sig som hon gör.
Sönderopererad, nerbantad till max, med utstyrslar som
påminner om en strippas, med hela make-up store i fejan
och med en stark obalans i hjärnan.
 
Så nej, nej tyvärr.
Det spelar ingen som helst roll hur mycket pengar
hon tjänar eller hur många små fjortisabrudar som vill vara som hon och
hur många grabbar som vill dela vätska med henne, jag skulle aldrig
aldrig någonsin vilja se min dotter i detta skick och hon ska
absolut inte tro att det är såhär man ska se ut.
Och det spelar ingen roll att hon själv ska bekräftar dagligen
att hon mår bra och att hennes liv inte påverkas av den hon
representerar sig själv som för jag kan inte tänka mig att en tjej
med självkänska och självrespekt skulle se ut såhär eller leva
det livet som hon gör. Sen får man väl kalla mig för cynisk,
anti kvinnor eller hatisk men så känner jag i alla fall.
 
Man kan möjligen läsa hennes blogg för skojs skull
eller för att få sig ett gott skratt men det är inte så att
man går loggar ut därifrån med 10 iq högre.
 
 
 
 
 
Länge leve dagens idealbilder och förebilder!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har helt rätt!! Ingen (IINGEEN!!!) vill att ens dotter ska komma hem och se ut sådär en dag. Jag undrar mest varför bara dem som ser ut som Kissie får så stor uppmärksamhet? Varför dem blir förebilder till våra små flickor?
Jag vill se fler kvinnliga förebilder som aldrig behöver ta av sig kläderna för att synas. Som läser böcker istället för skvallertidningar.
Med en mamma som dig så tror jag att både Zarah och Alessis kommer att få sunda värderingar, så det behöver du inte oroa dig över! Men dessvärre finns det många föräldrar som istället pushar på sina barn till att se ut som barbie.

2012-12-23 @ 10:45:33
Postat av: Anonym

/samira

2012-12-23 @ 10:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0