Mammas tjejer/Mammas stolthet/Mammas livs största kärlekar

 
Det hade inte spelat någon roll om jag fick två pojkar eller två flickor.
Jag är bara glad över faktumet att jag fött friska och sunda barn.
Men tyvärr finns det ett ganska gammeldags och ett förlegat tänkande
om att tjejer är mindre värda och att föda pojkar ger mer status.
Tyvärr har detta vidriga tankesätt kastas i mitt ansikte mer än en gång
pga att jag har två döttrar.
 
När vi satt och åt på vårt stamställe för några veckor sedan
så kom den kinesiska kvinnan som jobbar där fram för att gratulera.
Vad blev det frågade hon?
När jag svarade att det blev en flicka så gav hon oss en djupt
beklagande blick och sade med en halvsuck: Jaja nästa gång.
What the fuck??  Jag hade gott lust att spotta på henne.
Klart att om man kommer från ett land där flickor dödas för
att man vill ha pojkar och Kina kräver att man bara får föda ett barn
så kan man väl kanske inte förvänta sig en smart kommentar men
eftersom jag även fått höra den bland syrianer som rangordnar
statusen efter hur många pojkar man fött så kommer det till en
punkt då jag faktiskt ser rött.
 
När min egen svärmor säger att det räcker med flickor nu
och att det måste komma pojkar så blir man ju svimfärdig av ilska.
Även om jag vet att hon älskar mina flickor mer än någonsin så
kokar blodet inom mig när jag får höra sådana kommentarer.
Jag förstår att alla män kanske vill ha en pojke, någon som dom
kan dela saker med när dom blir äldre och självklart skulle
jag också vilja ha en son också men om det inte blir så så kommer
jag inte dö av besvikelse.
Tacka vet jag min pappa som tjöt av glädje då han fick veta
att det skulle komma en flicka till. Han älskar tjejer.
Så jag har varit lyckligt lottat i livet och fått växa upp med
ett jämlikt värde!

Kommentarer
Postat av: Anonym

De så jävla sant. Förstår inte varför folk idag har den bilden, som att det är inte lika okey att få en flicka, helt sjukt!!

Svar: Verkligen! Blir upprörd bara jag tänker på det :(
Linda

2012-12-20 @ 13:33:24
Postat av: Samira

Gud vad arg jag skulle bli om jag fick höra sånt!! Ibland vet man faktiskt inte om det är år 2012 eller 1940. Vi har nog inte kommit så långt som vi tror. Du har världens finaste tjejer!

2012-12-23 @ 10:52:30
Postat av: Rebecka

Haha va löjligt. vem ska föra mannens gener vidare om inte flickor föds haha. kanske ska alla män bli homo då eller. Hoppas allt e bra med er! kramis

Svar: Så sant. Jävla puckon kan man ju tycka! Jaja.... idioter är också mäniskor ;)
Linda

2012-12-23 @ 19:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0