Tvång

 
 
 
 
Har någon av er några eller något tvångmässigt behov?
Att kolla spisen flera ggr innan ni går hemifrån?
Att stänga av tv:n för att det inte ska börja brinna?
Sitter ni på jobbet och har panik för att ni inte kollade att
ni låste dörren ordentligt?
Är ni pedanter eller behöver ni ha saker i en viss ordning?
 
Jag har ett otroligt behov av att ha ordning och reda hemma.
Att ha kliniskt rent och allting på sin plats.
Att saker ska stå i en korrekt uppställning.
Ja som ni ser ovanför....hahahaha!
 
Om jag vet att mina strumpor ligger huller om buller i min
underklädeslåda så får jag panik över att saker inte är i ordning
och känner att jag inte har städat trots att det inte ens syns och
egentligen är en oväsentlig sak.
 
Även när jag slutat klockan 23.30 på mitt jobb och är hemma
klockan 00.15 så måste jag städa upp efter familjen för
att jag inte gillar att vakna upp i oreda.
Ibland kommer jag försent för att jag måste lägga allt på sin
plats innan jag går ut.
 
Så där har ni mitt tvångsmässiga beteende :)
Ett beteende som håller mitt hem i perfekt skick och
som gör att jag har en förbannad koll på alla mina saker
men som ibland kostar mig en hel del energi och tid ifrån
sånt som är roligt. Eller så vinner jag tid för att jag aldrig
behöver storstäda varje dag?? Ett hem hamnar ju lätt under
kategorin kaos när man har småbarn :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Gosia M

Önskar att jag hade sådan ordning i mina skåp! Haha
Jag har nog inte tvångstankar... brukar dock alltid tänka "nu låser jag dörren" när jag går hemifrån så jag minns att jag har gjort det... annars oroar jag mig att någon kommer ta sig in, haha.

2012-12-09 @ 19:25:49
URL: http://gosias.blogg.se/
Postat av: samira

Ha ha ha, du o min mamma skulle komma bra överens;)
Mina tvångstankar är att kolla spisen 120 ggr så att jag verkligen är säker på att jag stängt av den. Samt känna på dörrhandtaget 120 ggr för att vara säker på att dörren är låst. Samma sak gäller när jag vill vara säker på att alarmet på mobilen är på, kollar alarmet 120 ggr, upprepar tiden högt för mig själv "Alarm kl 08:00 är PÅ, ok Samira, alarmet är på, på, på, på, 08:00, på"

Hahahaha fan vad störd man känner sig då!
Det kan bli riktigt jobbigt!!

2012-12-11 @ 15:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0