Rasister klagar på att invandrare är svenskfientliga

Hemsidan Realisten som ägnar sig åt nationalism, rasism,
vit-makt propaganda och insamling till nazistiska rörelser är
upprörda över att vi invandrare har blivit svenskfientliga!

Är det bara jag som finner detta lite ironiskt?

Enligt hemsidan så daltas det för mycket med invandrare
som rånar och istället för att skylla det på fattigdom så
ska man skylla det på svenskfientlighet.

Hemsidan Realisten ägnar sig åt ta upp brott som
sker av invandrare och flyktingar. Dom går ibland
även ut med namn och profilbild på gärningsmännen.
Hurvida all information är sann eller vriden till deras fördel
det vet man egentligen inte.

För att göra hemsidan mindre magstark så har dom nu
börjar rikta in sig på att namnge pedofiler också.
För att verka lite mer humana så har dom tonat ner lite
så att även den mindre rasistiska svensken vågar ta sig in där.

Det känns ju alltid lite bättre att stödja hemisdan när man
kan påpeka att man gör det för att agera mot pedofiler istället
för att säga att man faktiskt är inne och smygläser nazistiska hemsidor.
Allt för att se bättre ut i samhällets ögon.

Att påstå att alla brott skedda av invandrare nästan bara sker mot
svenskar är faktiskt att ta i.
Elelr har jag fel när jag läste att alla mordoffer i Malmö hittills
har varit 99% invandrare.
Realisten menar att alla rånbrott handlar om ren svenskfientlighet
och inte om fattigdom.

Personligen tycker att jag statistiken är ganska snedvriden.
Om jag väljer att leta efter brottslingar på ställen där det
finns enbart invandrare så kommer jag enbart att hitta brottslingar som är invandrare.
För en hemsida som gör allt för att dra ner mångfalden och invandringen
i smutsen så kan man ju aldrig säga att dom är opartiska.

För att få den perfekta statistiken så skulle man ju vilja att
alla brott uppdagdes och att alla gärningsmän åkte fast.
Man skulle vilja gå bakom kullissierna på familjer och se
hur många familjer som begår brott mot sina barn/fruar.

Ann Marie heter en kvinna som driver en blogg som enbart tar upp brott
som skett av kvinnor och diskrimineringar som skett av män.
Hon tar bort udden av det här svartmålade samhäller där vi tror att
alla män är förövare och kvinnorna oskyldiga offer.
Bara genom att läsa den så får man ett helt annat perspektiv på verkligheten.

Även i överklassen sker det nog brott men har man en rik pappa
som kan köpa tystnad så hamnar man nog inte bakom galler
och bom på samma sätt som svenskar och invandrare från
fattigare miljöer.
Vi såg ett bra exmepel på det när Riccardo mördades.

Hemsidan Realisten försöker utmåla oss invandrare som svenskfientliga
men glömmer att deras del av rasismen kanske driver många till
en avsky mot samhället som dom från början försökte respektera.

Brotten som sker av invandrare sker även av dom invandrare som
är mest utfrysna ur samhället och av dem som råkar ut för mest rasism.
Att inte påtala den otroliga stora diskrimineringen som fortfarande sker
är att försköna sin egen del av hur samhället och invandringen utvecklas.
Ingen invandrare jag känner stor bakom och stöttar faktumet att
invandrare begår brott. Saninngen är att vi föraktar det för att vi
vet att vi själva får ta samma konsekvenser inför samhället som
den som faktiskt begick brottet. Alla över en kant.

Vad vi däremot kan förstå är att det faktiskt ser ut som det gör idag.
Jag känner ingen brottslig invandrare i min omgivning och jag
känner väldigt många utändska människor.
Däremot vet jag att alla dom som jag känner många gånger under deras
vistelse i Sverige har blivit utsatta för rasism, diskriminering och hot.

Den förskönade bilden av att Sverige tog emot alla invandrare/flyktingar
med öppna armar och kärlek och vi besvarade den med svenskfientlighet,
det är en luftbubbla som Realisten försöker pracka på svenskar.

Dock tror jag att den större delen av svenskarna vet
precis hur det ligger till och inte ens Sverigedemokraterna
som blivit "rumsrena" kommer att skrämma dem till ignorans och rasism.

Trots att hemsidan Realisten ger oss mardrömmar om nätterna
så visar undersökningar att vi går mot ett tolerantare och även
mer islamvänligt samhälle.... något som är realistens största mardröm....


Kommentarer
Postat av: ANNE

Hej igen Linda! Nu har jag mailat två nya koder till dig. Hoppas dem funkar :S



Kram

2012-02-20 @ 13:01:11
URL: http://favs.se/mode

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0