Vem har blivit våldtagen?

Att bli våldtagen måste vara en av dom mest förnedrande och
hemskaste brotten en kvinna...och nu även män...kan råka ut för.
Att någon berövar en ens frihet och kropp på det sättet
borde vara nästintill dödsstraff på.

Men att feja en våldtäkt eller att anklaga någon
för att ha utfört en som hämnd borde också ses
som lika brottsligt.

Manipulativa kvinnor iscensätter oftare och oftare övergrepp
pga hämnd, skam eller uppmärksamhetsbehov och systemet
har nu mera svårt att hjälpa dom riktiga offrena som
oftast får gå igenom förnedrande frågor som kan kännas
som att det är dom som gjort något fel.

Vi svartmålar överfallen mot kvinnor och anser att systemet
ursäktar våldtäkt ifall man är för full eller ifall man
gått med för provocerande kläder men fallen är svårare än så.
En mans/killes liv kan också stå på spel och man ska vara
väldigt försiktigt med att smutskasta någons rykte utan bevis.
En misstag och en oskyldig man kan få omkring med en
våldtäktsstämpel för resten av livet.

Sen undrar jag var i helsike man anser att mannen alltid
ska vara mer förnuftig och ta mera ansvar.
Spela med tanken att en tjej och en kille är stupfulla
och går hem och har sex. Tjejen vaknar upp och ångrar
sig och tycker att mannen i sitt eget fulla tillstånd borde ha
"förstått" att hon egentligen inte ville ha sex...hmmm???
Är han en våldtäktsman då?

Sen anser jag att det alltid ska ligga i ens eget ansvar
att se till att man håller sig borta från faror och inte samhällets.
Jag vill minnas tillbaka på många utekvällar på klubbar där
man såg tjejer...även äldre kvinnor supa sig redlöst fulla och
stå och dansa med tuttarna halvt som halvt hängandes ute
och med fittkorta kjolar som knappt dolde könshåret.
Samtidigt som dom dansade sexy pole dance med sina
väninnor för att dom visste att lesbian actions attraherar män.
Allt för att sedan dra hem med helt okända män och lämna
sig själva åt sid öde.
Är det rätt att det ska hända dem något?
Absolut inte?
Kunde dom ha agerat bättre och tagit ansvar för att
minimera risken för att något hände.
Absolut.

Jag ger mig inte ut stupfull och kör bil såvida jag
inte har en dödslängtan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0