Äcklig sushi



Det är inte många som lever upp till mina förväntningar när det kommer
till deras sushi.
Igår bad jag min man hämta en 12-bitars från centrum och när
han kom hem med maten så kunde jag bara genom att titta på
sushin se att det skulle smaka pyton, vilket det gjorde.
Den enda bra sushin som jag har ätit är våran på jobbet,
yasuragis och tapas pongs sushi.
Resten har varit så dåligt att jag inte ens kunnat äta
det för att jag ska bli mätt.

Riset är verkligen a och o men även kvalitén på
skaldjuren som dom lägger på.
Det märks direkt när det är dåligt.
Sen kan man ju verkligen undra varför dom envisas med
att snåla med saker som inte ens är värt att snåla med.
Som att späda ut wasabin så att det inte smakar något
eller göra blaskiga miso-soppor som ändå är billig buljong.

Men det har väl blivit så att kvalitén sjunkit då varenda
träskalle verkar få kalla sig själv för kock nuförtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0