Only God can judge me



ONLY GOG CAN JUDGE ME


Jag kommer alltid att stå upp för mina värderingar.
Slåss för mina rättigheter.
Vara stolt över mina rötter.
Vara konsekvent med mina principer.
Öppna käften när orättvisa sker.
Gå mot strömmen när alla andra flyter med.

Jag var född till krigare och ser mig inte själv dö som något annat.

Ingen människa kan förändra mig, ändra mig eller påverka mig.
Många har försökt, vissa har lyckats för stunden men i slutändan
hittar jag alltid tillbaka till mitt stabila jag.

Ibland för jag ett inre krig i mig själv.
Saker och ting spökar.
Ibland tar samhället det bästa av mig.
Alla värderingar som har försvunnit.
All respekt som är borta.
All kärlek som har dött och alla själviska människor som
vandrar över lik för att fylla sitt eget ego.

Det är klart att människor blir sjuka.
Insane in the brain.

Jag vet att jag inte kommer att finna frid förrän jag sitter
i något jäkla buddha tempel i mitt hemland och bara lever dag för dag.
Tänk att slippa leva utan materiella saker, utan ett stressat
och ouppnåligt mål i sikte.
Att slippa se människan som stirrar in i ens ögon
som en fiende som man måste förgöra innan den förgör dig.


Kommentarer
Postat av: Asiya

Så sant.. alla dessa mål.. Satsa högt, satsa mot skyn. World domination. Men ifall man inte vill ha ta över världen? Jag står inte ut med falskhet.. ytlighet, vill ha ett givande jobb. Material stuff are shit. So is, folk som trampar på varann, speciellt kvinnor som trampar på andra kvinnor för att komma upp i karriärstegen. Fake life. Fake world. Filled with enemies. <-- lite mörka tankar där, men de gäller å ha hopp. I like your soulfood, fin text. :)

2012-01-18 @ 17:35:42
Postat av: linda

Tack underbara du! Håller helt med dig också. det blir lätt mörka tankar i samhällets stress!

2012-01-18 @ 21:09:49
URL: http://soullfood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0