Wife swap



När man ligger hemma så finner man otroligt många intressanta
program att fästa sig vid.
En som jag finner rolig är Wife Swap, ett program som
går på kanal sju kl 10.55 under veckordagarna.

Två familjer byter mamma/fru under två veckors tid.
Första veckan måste kvinnorna leva sig in i varandras roller
och andra veckan får de ta in sina egna regler i familjen
och familjen måste anpassa sig efter dom.

Oftast finner jag att jag blir galen på båda familjerna.
Jag gillar inte hitlerfasoner, fanatiska regler och män som
agerar hemmafruar men jag gillar inte heller när man
lever i en soptipp, inte har några regler alls för sina barn eller
när ens man vägrar hjälpa till i hemmet eller med barnen för att han är man.
En balans där emellan är bäst.

Men sen måste man ju respektera varje familjs val.
Vissa familjer trivs under vissa omständigheter och
vem är vi att döma dem egentligen.
Alla fungerar vi olika och alla vill vi ha olika typer
av män, kvinnor och levnadssätt.
Tur är väl det för annars skulle det vara hård konkurens
på varje människa :)


Kommentarer
Postat av: Daniela

jaaa! hehe jag har också tittat på en massa serier bla . den! blir såååå arg när jag ser mannen låter barnet vara respektlös mot den nya frun eller tvärtom... och ja, en massa annat!

2012-01-23 @ 14:18:40
URL: http://dlorena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0