Jag har en nyvunnen respekt för taxichaufförer

 
Jag har varit inne på samma tänk som alla andra när
det gäller taxichaffisar. Att dom oftast är otrevliga och bittra
och för att inte tala om deras ibland vårdlösa beteende i trafiken.
 
Men sen min man tog taxikortet för att casha in lite extra
på helgerna så har hans berättelser om vad han utsätts för fått
mig att beundra chaufförerna för att dom inte har ihjäl människor.
 
Under loppet av den sketna månaden som han har kört så
har han blivit sönderriven av en tjej, kallad för horunge, haft folk
som försökt ta springnota, nerkissade kunder, kunder som fällt
rasistiska kommentarer, kunder som försökt trycka ner honom
och få honom att känna sig dålig för att han kör taxi etc etc etc....
 
Tråkigt nog så är min man redan väldigt dåligt inställt till
människor över lag i vårt samhälle och det är som han säger:
Avskydde man människor innan så är det nog inget i jämförelse
till vad man gör nu.
 
Personligen vill jag inte att han ska jobba helger.
Speciellt inte när dom värsta händelserna som har skett
har skett på kvällar och nätter.
Jag kan knappt sova förrän han är hemma och ibland
har jag en vidrig känsla av att han kanske inte kommer hem och
att någonting har hänt honom.
 
Vad människor tar sig rätten att göra när de tror att
dom är överlägsna eller när dom är fulla det är helt otroligt.
Och det tragiska är att dom är minst lika vidriga nyktra som påverkade.
Den enda skillnaden på nätterna är väl att människor med
mindre kurage vågar visa sin djävulska sida lite mera när dom
fått ett par glas i sig. tydligen är det socialt accepterat i Sverige
att bete sig som en idiot och tänja på både lagar och
mänskligt beteende bara man är på fyllan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0