Som en öppen bok med alldeles för äckliga detaljer

Häromdagen när jag och min kompis stod och väntade på
tåget så blev jag alldeles för medveten om damerna som stod
brevid oss och deras avföring.
Mitt på perrongen så står en medelåldersdam och skriker
ut detaljer om sin diarré. En annan som var på väg ut för att äta
tappade nästan matlusten på vägen dit.
 
Och det är inte första gången som jag hör detaljer som
faktiskt inte borde vara menade för någon annans öron än
den som spottar ut konversationen.
 
Varför är vi så fantatiskt öppna med äckliga saker i Sverige?
Vi hälsar knappt på folk, undviker ögonkontakt och har extremt
svårt med öppenhet och den sociala biten men när det kommer
till sexdetaljer, avföringssnack och annat nasty shit som är vi
snabbt uppe på scenen och delar med oss med publiken.
 
Jag äskar hur tjejer tror att dom är så otroligt inne och coola
när dom skryter om sina erövringar som killar och som
fan nästan går in på spermadetaljer för att verka sexuellt
erfarna och galna inför killarna.
Can berättar så grymt sjuka historier från när han kör taxi på
nätterna och mestadels är det faktiskt tjejer som sitter och äcklar sig
och sprider information om deras sexuella liv som om det vore
någon jävla wikepedia som alla borde ta del av.
 
Vem sätter sig i en taxi hos en vilt främmande människa och säger:
 
- Kör mig till denna adress. Jag har ett knull som väntar där!
 
Say what?
 
Nej det är verkligen tragiskt hur vi har tappat all klass och stil.
Speciellt vi tjejer som allt mer försöker likna mansgrisar med särade ben.
Visst fasiken kan det var kul att skämta om sex och annat perverst
men man håller det ändå lite diskret vänner emellan.
Har aldrig varit ett fan av brudar som spelar översexuella och
beter sig som sexgalningar bara för att vara "inne" och för
att dom vet att killar blir knäppa i huvudet av sådant.
Lika illa är det när brudar ska spela lesbiska på dansgolvet för
att dom vet att grabbarna gillar lite girl och girl-action.
 
Nej lite diskretion har faktiskt aldrig skadat.
Jag vill gärna sätta mig på ett tåg och åka in och äta
utan att får detaljer om diarré och avsugningar på vägen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0