Alla människor är experter på mitt liv



Alla är experter på mitt liv.
Och är dom inte det så kan dom bli det!

Just nu är det hetaste ämnet om hurvida jag ska skaffa ett till barn.
Självklart måste jag ha ett till barn. Att jag har väntat så här länge
är ju rena rama skammen!
Min dotter är ju faktiskt två och ett halvt år.
Jag borde börjat med nr 2 för minst två år sedan.
Barnen måste komma tätt annars har dom ju inte någon nytta av varandra.

Ja så kan refrängen låta.
Om inte från andra idioter som inte ens har barn så från
min kära svärmor som är expert på barn eftersom hon har fem.

Hade jag varit en idiot så kunde mitt liv sett väldigt inrutat ut redan nu.
Jag hade bott där jag inte velat bo.
Gjort det jag inte velat göra.
Levt ett liv långt värt från att leva.
Allt som hade krävts var att jag skulle lyssna på alla andra.
Alla andra utom mig själv.

Men jag skiter i alla.
Om jag inte ens lyssnar på min egen mamma, ska jag lyssna på andras?
Om jag inte låtit min pappa bestämma över mig ska
jag då låta min make göra det?
Aldrig... ingen kan röra eller påverka mig.
Inte när det gäller mitt liv och tunga beslut.

Hade mina föräldrar fått bestämma så skulle jag vara råsvensk
och känna mig därefter.
Jag skulle leva, känna och tänka som en svensk.
Hade svärmor fått bestämma så skulle jag ha fem barn
och bo granne med henne.
Hade min man fått bestämma så hade jag varit mer "syrian"

Men hade alla dom fått bestämma så hade bara en enda sak hänt.
Och det är att jag hade förlorat min identitet och mitt fotfäste.

Sakta men säkert inser dom att ingen kan köra med mig.
Ingen kan påverka mig.
Ingen kan ta några beslut åt mig.

Och ju mer dom försöker ju mer förlorar dom mig.

Fler syskon till Zarah....vad fan ska det vara så bråttom med det för.
Vi har stor familj och 99% är inte ens värda benämningen.
Familj är dom som känns i hjärtat.
Och den platsen fyller vissa av mina vänner fan så mycket bättre.....


Kommentarer
Postat av: Lalleh

Keep it going! Sjukt starkt att du pallar stå för vem du är och vad just du vill! Det är så det ska vara! Vem fan pallar sitta på ålderdomshemmet ochkänna att det inte va DU själv som levde DITT liv, utan alla andra.



sv; haha snälla sök! Skulle vart sjukt skoj, jag tycker ändå gladiatorerna är rätt kul!

2012-03-08 @ 09:24:05
URL: http://pepparkorn.blogg.se/
Postat av: ANNE

Skit i alla andra! Var dig själv. Det är jättesvårt, men gör det bara. Du verkar ju klara det riktigt fint.



SV: Ja, skoja inte.. Ärligt talat så har jag typ frisörskräck. Dem gör alltid precis så som man INTE vill att dem ska göra, på något konstigt jävla vänster. Som om dem vill jävlas med en, eller ngt. Går fan hellre till tandläkaren än frisören.. ;P

2012-03-08 @ 09:53:00
URL: http://favs.se/mode
Postat av: Christine

Gumman som vi pratat om så finns det ju fördelar med större ålderskillnad mellan barnen också. Egentligen är det väl bara föräldrarnas känsla av att vilja ha småbarnsåren över som gör att man skaffar barn tätt. Tänk när Zarah och nr 2 är äldre.Då kan Zarah säkert hjälpa till att hämta på dagis och senare med läxor också kanske. Det är bara du som kan känna när du är redo och när det passar bäst. Stress är ingen bra kombo med graviditet. Då kanske din kropp säger stopp. Du är så ung så oroa dig inte vännen. Stor kram!

2012-03-08 @ 15:02:11
Postat av: Christine

Ha ha ha "be an angel and press here" Yes I did :)

2012-03-08 @ 15:03:10
Postat av: samira

Starkt att du står upp för dig själv! Det är svårt att stå för den man är och det man vill med massor av åsikter och annat som alltid jagar än.



Finns ett citat jag tycker om av Paulo Coelho, och med det avslutar jag detta ämne.



“Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”



Svar på din kommentar: Jag bor i Tullinge:) Vart bor du någonstans?

2012-03-08 @ 22:30:28
URL: http://samiraekman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0