Nasty Girl



"The hooker style never get´s old"

Vi alla har väl varit 15 och unga och dumma.
Klätt oss lite halvvulgärt och visat kött för att kompensera
vårat uppmärksamhetsbehov.

Och det är okej att vara 15 och halvdum, tom 18 går bra.
men sen måste vi börja fokusera på hur vi framställer oss själva
och på hur vi representerar oss själva.
Alla har vi rätt att klä sig som man vill och kanske är det jag som
är gammaldags men den här överdrivna slampiga stilen som
inte lämnar en suck åt fantasin är både uttjatat och inte speciellt smickrande.
Och jag förstår inte ens hur det kan vara bekvämt att gå omkring med
en "fittkort" kjol som man behöver dra ner hela tiden för att inte
visa halva röven. Eller hur skönt det kan vara att gå med öppen,kort jacka
mitt i vintern för att visa ett par uppstoppade rattar.
Är det ingen som hört talas om lunginflamation och urinvägsinflamation längre!!??
Det är en stor skillnad på att vara kvinnligt sexig och att se ut
som en gatuflicka. Och dessvärre tycker jag alltför många kvinnor/tjejer
ser just ut som gatuflickor nuförtiden.
Kom sen och ropa jämställdhet och kvinnornas rätt till att
inte ha män efter dom som hundar.
Snälla! ingen klär sig sådär utan att utgå från ett syfte.

Och nu kanske jag får någon fanatisk feminist efter mig för
att jag uttrycker mig så men jag står för att man har ett visst ansvar själv.
Inte fan går du ut naken om du inte vill att männen ska dregla efter dig.
Allt det här jippot om att kvinnor gör det för sin egen skull köper jag inte.
Skulle inte männen finnas skulle vi inte sola i deras ögon.
Så är det bara!




Kommentarer
Postat av: Ylva

En fittkort kjol känns inte så hett... hud är väl okej om man går klädd i bikini, men på vintern är det väl fan lika bra att klä på sig? Bra skrivet. Och visst är det kul med uppmärksamhet, men man behöver väl inte visa hela härligheten för det, varken för en man eller kvinnans skull. Lite anständighet får man väl ha - och känsla för stil.

2012-05-04 @ 19:33:34
URL: http://ylvwes.blogspot.com
Postat av: MaryCaroline

Håller faktiskt med! Och vill man ha uppmärksamhet kan man ju använda andra metoder än att klä av sig. Förstår inte heller hur det kan vara värt att gå runt halvnaken i kylan, som idag då jag såg en tjej i korta shorts då det bara var runt 10 grader och ingen kjol. Undrar vad hon tänkte på... Tycker vissa inte heller verkar ha någon respekt för sig själva när de går runt med för lite kläder...

2012-05-04 @ 22:50:22
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: ANNE

Jag håller med. Tycker att det är äckligt att se typ 15åriga tjejer som har shorts där röven hänger ut, så jag tycker nästan att det är mer OK efter 18, haha. Om du förstår hur jag tänker.. Jag hade inte velat att min dotter (om jag hade någon) gick runt så när hon inte var myndig liksom!



SV: Ja, riktigt seg fredag. Seg helg till och med! Men det är gött ibland ;D

2012-05-06 @ 18:57:40
URL: http://favs.se/mode

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0