We judge and we get judged

Den som säger att den är fördomsfri och aldrig dömer andra är
förmodligen den största lögnaren på planeten jorden.
 
Alla dömer!
Vissa mindre och vissa mer men alla dömer.
Och medan vi dömer så blir vi dömda.
Så är livet och livets gång.
 
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte dömer
även om jag hoppas på en mindre fördomsfri framtid.
 
Jag är gammeldags i många av mina åsikter.
Och då menar jag inte Romney-gammeldags utan
mer att jag representerar gamla traditioner där familjer
håller ihop och där barn prioriteras ock skyddas.
 
Så jag dömer och fördömer.
Äktenskapsförbrytare, otrogna, föräldrar som sätter
sig själva före sina barn och lämnar dem åt sitt öde,
människor som ligger runt alldeles för mycket, missbrukare,
ja you name it.....
 
Jag står inte och tjafsar med folk som lever på detta sätt
och jag anser väl i allmänhet att folk får göra som dom vill
men en del inom mig dömer dem i tysthet.
 
Och jag blir med all säkerhet dömd.
Dömd för att jag representerar en typ av kvinna som inte
samhället tycker ska få fortsätta existera, speciellt inte feminister,
dömd för att jag lever i ett stereotypiskt förhållande med min man,
dömd för att jag tar avstånd från berusande ämnen, jag anses tråkig
för att jag är alkoholfri, dömd för att jag försvarar islam etc etc etc...
 
That´s the way life goes and we all have to deal with it!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ANNE

Du har helt rätt, man är ju inte mer än människa - klart man har fördomar. Om man är beredd att revidera dem eller inte; det är en annan fråga.
SV: Fyra gånger om dagen alltså? GRATTIS till det tvättberget, du! ;)

2012-11-12 @ 12:41:52
URL: http://favs.se/mode

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0