Stress inför födseln

 
 
Börjar bli smått irriterad och stressad.
Har ju diskuterat med min barnmorska om att jag vägrar föda normalt
denna gång eftersom det gick som det gick förra gången men i och med
att ett kejsarsnitt kostar mycket mer så försöker dom ju övertyga en
om att försöka att föda normalt ändå. Trots att t om läkarna sa
att det förmodligen aldrig kommer att gå.
 
Jag skulle träffat en doktor och gå igenom allt detta nu den 25
men dom ringde och sköt upp det till den första november vilket
blir förbannat stressigt då jag ska ha barnet bara några veckor efter det.
Vet inte om dom bestämt sig för ifall jag ska få kejsarsnitt eller inte
och jag har inte lust att sitta och tjafsa till mig det två veckor innan
jag ska ha barnet för då kommer jag väl bli så upprörd och arg att
jag föder på plats!
 
Det känns som allt hela planeringen för födseln har skjutits upp
till sista sekund och allt håller på att bli en jävla stress.
Ska träffa barnmorskan den 25 oktober i alla fall så jag får
väl ställa lite krav och press på henne.
Hon är väldigt negativt inställd till kejsarsnittet så hon lär
väl få en stroke när jag säger att jag inte vill amma och frågar
om hjälpmedel för att inte starta igång mjölken... hahaha...stackare!
 
Börjar bli stressad över en annan tanke också och det är att
jag börjar bli paranoid över att dom har tagit fel på datum.
Har så himla mycket kramper, spänningar och förvärkar så
jag är nojig att barnet ska komma tidigare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0