Baby on the way

 
Om två och en halv månad kommer barn nr 2!
Flicka nr 2, eller nr 3 med mig då!
Stackars pappa, han får det inte lätt :)
 
Nu börjar det bli tungt.
Nätterna är inte lätta att sova sig igenom.
man känner tryck i huvudet hela tiden och man buffrar upp med kuddar
mellan knäna, under ryggen, under benen och man springer på
toaletten minst 4 ggr per natt.
 
Jag jobbar fortfarande. Väntar på besked från försäkringskassan
om jag får havandeskapspenning eller inte.
Min chef säger att alla som sökt från jobbet har fått pga att butiksarbetare
och arbetare inom vården har så tungt jobb så dom nekas aldrig.
Känns skönt att höra men man vill alltid ha det där ja:t på papper
innan man kan pusta ut.
 
Zarah längtar efter sin lillasyster nu och jag längtar också.
Dels för att man börjar bli tung och dels för att man saknar lill-skiten i magen.
Hon sparkar inte lika mycket som Zarah men det berodde tydligen på
att moderkakan hade hamnat på magen så den dämpade sparkarna. Lustigt men sant!
Vägen genom graviditeten är ju långt ifrån lika spännande som det
var med Zarah. Månaderna flyter mest förbi och man varken tänker
eller reagerar på samma sätt som med första barnet.
Man är inte lika paranoid och det är väldigt skönt.
Det som är speciellt med denna gång är att man vill se sitt
första barns reaktion och att man kommer att tycka att det ska
bli kul och se hur olika eller lika dom kommer vara i utvecklingen
och personligheten.
 
Ska försöka ta ett kort på magen så ni får se den i alla fall :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0