Apatiskt trött

 
 
 
Jag börjar bli riktigt less på att vara så apatiskt trött hela tiden!
Den långa vinter har sugit ut livslusten och gjort mig
till en eremit som bara gömmer mig mellan lägenhetens väggar.
Senaste gången min hud fick känna på solen var sommaren 2012
och d-vitaminerna har emigrerad från min uttorkade kropp.
Vaknar trött, vandrar runt trött, går och lägger mig trött.
En fin cirkel av trötthet!
 
Vill bara ligga i soffan och lata mig hela dagarna.
Saknar mina föräldrar just nu. Dom skulle kunna ta barnen
två dagar och ge mig en välförtjänt vila.
 
Känns som det enda jag gör är att sova, städa och laga mat.
Och fortfarande så vaknar jag upp till detta varje dag:
 
 
Jaja... gnäller lite just nu som ni kanske märker.
Vintern gör mig till en gnällspik så vi får hoppas att
sommaren kommer snart så att man kan bli en muntergök igen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0