Money rules the world...and our lifes!

 
Pengar är inte allt brukar jag säga men börjar smått inse att
dom är jäkligt bra att ha!
Tar inte ut hel föräldrarpenning för att kunna vara hemma
längre med Alessia eftersom min man inte kommer kunna
vara pappa-ledig igen och det tär ju på min ekonomiska situation.
 
Och nu fyller man 30 år och jag vill förstår fira det ordentligt
och i och med att en resa till Sri-Lanka är uteslutet så har
jag bokat en restaurang vid en fin båthamn och det
kommer att rinna ut en del pengar till den festen.
Kommer att få pengar men det är trist att man inte kan
ha festen med 100 procentig glädje för att man stressar
över pengasituationen hela tiden.
Samtidigt som jag känner att jag förtjänar en fin fest
då jag slitit som ett djur dom senaste åren.
 
Nu låter jag som en korkad lyxfällan-deltagare som
överskrider budgeten för sitt eget behov, i know!
Men gör man sällan något för sig själv så kan man
känna att det vore kul att göra det en gång för alla.
Vill vara med mina nära och kära och dela detta tillfälle med dom.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0