We are doing so good, why involve love?

 
Jag har haft väldigt fina relationer med män, otroligt vänskapliga,
ärliga och givande relationer....tills vi har blandat in kärlek i det hela.
 
Jag har inte haft många relationer men dom har varit långa och
dom har varit otroligt dyrbara.
Från den första mannen i mitt liv som jag träffade när jag var
15 år tills den sista som jag gifte mig med så har jag alltid gått
inte med ett öppet hjärta, en framtidsutsikt och med ett hopp om
att relationen ska hålla livet ut och att uttrycket, lyckliga i alla dagar,
inte bara skulle vara ett uttryck utan en sanning som man kunde njuta av.
 
Och visst verkar det som att dom där kärleksfyllda relationerna som man
tror bara existerar på film kan bli verklighet.
I alla fall dom första sex månaderna i en relation.
Allt är perfekt, man ser till varandras behov, kompromissar i lugn ton,
älskar varandra, respekterar varandra, svär dyrt och heligt att man
aldrig kommer att lämna varandra, man har bara ögon för varandra
och för en kort stund verkar kärleken man delar felfri, problemfri och obytbar.
 
Sen slår verkligheten in, den trista vardagen smyger på och
välter omkull relationen så att den nästan står upp och ner.
Lögner smygs in, blickarna efter andra män och kvinnor går ej omärkta,
den attraktiva kvinnan förvandlas till en bitter kärring som inte längre
orkar raka benen och som går omkring med mamma-trosor och mannen
släpper gaser, skaffar ölkagge och börjar dra sig tillbaka till ett
nästan grottmänniskoliknande beteende.
Sängen är lika kall som vintern ute för att tröttheten efter
barnen får en att längta mer efter att få slänga huvudet på
kudden än att få sära på benen.
 
Helt plötsligt är möjligheten att få somna i varandras famn ett minne blott.
Och man undrar varför man gick från den perfekta vänskapsrelationen
till en olidlig kärleksrelation?
 
Förr kunde situationerna räddas.
Man höll ut så pass länge att man levde sig igenom nedgångarna
för att man visste att uppgångarna var snart där igen.
 
Men nu finns varken tiden eller orken att kämpa sig till mållinjen.
Vi är trötta och vi är utbrända och livet är fullt nog av skit så vi orkar
inte äta skiten hemma också!
 
Istället ger vi upp och vi som inte ger upp torterar varandra långsamt istället.
Vissa ljuger och bedrar för att friska upp vardagen och andra bara går.
En del låter jobbet byta yt sin partner och en del vandrar runt hemma
som ett spöke som inte existerar.
 
Överallt ser vi trasiga hem, skilda föräldrar, spruckna förhållanden
och hjärtan som står i eld och lågor.
 
Då är det lätt att titta på sin vän som är på gränsen till att bli
ens älskade och fråga sig själv:
 
We are doing so good, why involve love?

Kommentarer
Postat av: samira

Ja vilken bra fråga du ställer linda.. why involve love?
Man vill gärna tro på the perfect love story, men finns den?
Åh det finns så många frågor och så många olika svar, beroende på vem man frågar. Men jag tror att vi alla kan enas om en sak, och det är att ingen kärleks historia är felfri.

Åh jag vill att vi ska ses snart igen, vi har så mycket mer att prata om! Tack för igår, pussa tjejerna från mig <3

2013-02-10 @ 22:05:20
URL: http://bouaradajetaime.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0