Dålig service

Man märker verkligen skillnad på butiker som har anställda som
jobbar med provision och restauranger där ägarna själva står för servicen.
Det verkar vara den enda chansen till bra service.
Herregud Stockholms butiker och restauranger suger verkligen på service.
Mina kunder måste älska mig säger jag bara!
 
Var i centrum för att handla en present till min vän Christine för
att vi skulle hem till henne och kika på hennes nya lägenhet.
Då var jag inne på Albrekts guld och letade och fann samtidigt en
massa ringar för bra priser.
 
När jag frågade tjejen som stod i kassan om jag fick pröva
ringarna så snäste hon bara och sa att dom inte skulle passa
mig för mina fingrar var för små. Och jag tyckte ändå att en del
ringar såg ut att vara riktigt små. Vet att jag har smala fingrar och
att jag oftast får specialbeställa om jag ska ha något men jag
kunde väl ändå fått kika.
Sen ville jag ha en lite dyrare ljushållare och bad om att få den
och då säger hon att det är sista och att hon inte hade någon kartong till den.
Då blev min man irriterad så då letade hon upp en till oss vilket betydde
att hon hade en kartong och bara var lat.
Stackars ägare, ha personal som vägrar sälja saker!
Funderar starkt på att ringa och klaga.
 
Sen var det inte länge sedan som jag var på en libanesisk
restaurang och skulle äta och fick mig mitt livs chock och den
sämsta servicen som jag någonsin bemött.
Servitrisen var så jäkla otrevlig och kaxig och jag ångrar mig
att jag inte sa något och bara gick därifrån.
Men där märker jag att jag har en dold svensk sida ändå för
jag sa inget på plats utan lät hela middagen bli förstörd för att
sedan gå hem och vara bitter och irriterad hela kvällen.
Hade jag sagt något på plats så hade åtminstone dom fått skämmas
men istället blev jag idioten som blev illa behandlad.
På just sånt kan jag vara lite fegis.
Jag ingriper snabbast av alla när det händer något hemskt
men vågar inte klaga när jag får dålig service..hehe!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0