Playing hide and seek with myself

 
För ett tag sedan så var jag ute med min dotters gudmor.
Jag unnade mig en heldag ensam och det var faktiskt skönt att komma ifrån
den intensiva miljön som nu existerar hemma med två barn och en
rastlös man som väntar på att komma igång med sitt nya företag.
 
Vi tog oss till Kista och shoppade och åkte sedan in till stan
för att äta. Och efter det så unnade vi oss att gå till en bar och sitta
och tjattra ett par timmar.
 
Det var länge sedan som jag skrattade så hjärtligt och det
var länge sedan som jag var mig själv.
För ett par timmar kunde jag faktiskt känna att jag fick tillbaka
den gamla glada Linda som kunde skratta och skämta och inte
behövde koncentrera sig på något annat än att ha kul och på sig själv.
 
Dom senaste åren har inte varit bra för mig trots att jag fått äran
att bli mamma två gånger. Tack gode gud för det.
Jag inser att jag är en trådsmån från att bli en riktigt bitter människa
och jag måste snabbt fråga mig vad jag kan göra för att lösa detta och
som snabbt som möjligt göra mig av med vad det än är som gör mig till
den tråkiga och bittra människan som jag håller på att bli här och nu idag.
 
Jag är trött på att vara den där människan som växt upp med massor
av problem, trött på att låta mitt förflutna definiera mig.
Jag vill bara radera allt, släppa taget och leva för nuet och njuta
av dom goda tingen i mitt liv.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0