Projekt!

 
 
Såhär har det sett ut hemma hos mig den senaste veckan!
Har haft massor av projekt för mig, dvs jag har storstädat, rensat,
sorterat och kastat en massa saker.
Första två dagarna var det vindsförrådet som fick sig en genomgång.
Efter utrensningen så skänktes två stora soppåsar med kläder
till läkarmissionens insamlingar.
Sen kastades en hel del skräpsaker som bara ligger och dammar!
 
Sen gav jag mig an frysen och frostade av den för det började
likna toppen på ett isberg därinne för att vi hade för mycket saker.
 
Storstädat har jag gjort, funnit dammställen jag aldrig trodde
jag hade :) Insåg att dörrkarmar, lister och mina plastplantor
gärna samlar på sig en jäkla massa damm.
Fick ställa mig och bokstavligen skölja av dessa i duschen
för att det var så mycket skit på dem!
 
 
Jag vet inte om det är så bra att jag upptäcker alla dessa
saker då jag är den värsta pedanten och perfektionisten
som finns när det kommer till ordning och reda.
Det började med att det brukade ta en hel dag att städa
min tvåa men det slutar väl med att det tar en vecka nu när
när jag upptäckt alla nya dammsamlar-ställen!
En vecka...hahahaha..lagom till att man ska städa igen :)
 
 
Sen har jag sorterar bland alla mina papper och dokument
och arkiverat allting i sin ordning.
Det tog ju också sin lilla tid.
 
Vet inte om jag omvedvetet gör mig redo för försäljningen
av lägenheten. Håller ju på att leta efter större och två mäklare
har varit hemma hos mig förra veckan.
Måste förstås hitta ett place innan jag lägger ut den
för försäljning och det kan ju ta ett tag!
Men jag är mentalt redo att släppa lägenheten som jag
bott i dom närmaste tio åren...eller inte :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0