Försvarar vi Khaddafi nu?



Har världen blivit spritt språngande galen?
Är det dags att att sätta alla skribenter på psyket.

Igår läste jag något i tidningen som gjorde mig spyfärdig.
En bild på tiden då svarta lynchades sattes upp brevid bilder
på Khaddafi när han låg bland folkmassan helt blodig.

Tydligen är det samma sak att döda en man som
satt ett helt folk under förtryck och mördat flera
hundra människor, som att döda svarta slavar som
inte gjort något annat ont än att bli utsatta för en
brutal och omänsklig rasism.

Denna jämförelse gjorde utbildade journalister
i kvällstidningen igår.

Vi ville inte ställa oss bakom libyens folk när dom
bestämde sig för att ta sig an Khaddaffi och
befria sig själva från förtryck och dikatur.
Vi ville inte ingripa trots att flera människor fick sätta
livet till när dom kämpade för samma rättigheter som
vi tar för givet i våra kära i-länder.

Däremot ingriper vi nu när Khaddafi störtats
och folket äntligen fått sin hämnd.
Vi hänvisar till demokrati och mänskliga rättigheter.
Det är ju ganska skrattretande för just dom två
orden ansåg vi inte var starka nog när vi
"avvaktade" med att ta oss in i Libyen.

Vi ville att folket skulle kämpa själva.
Vi tyckte att dom behövde göra detta på egen hand.
Låt dom då göra det hela vägen ut.

Vi kan inte förstå att människor som fått sina
söner, döttrar. mödrar och fäder dödade under
Khaddafis regim kan känna en sån vrede inför denna man.
Vi kan inte tycka att denna man kanske fick just
vad han förtjänade. Öga för Öga.

Skulle någon döda min dotter så kan jag
lova att jag inte skulle släppa iväg
den personen till ett svensk drömparadis, dvs
fängelsena vi har i Sverige.
Inte heller skulle jag låta systemet släppa
denna människa fri efter ett år för gott uppförande.

Vad som skulle ske skulle ske mellan mig och Gud.
Precis som det som skedde mellan folket och Khaddaffi.
Sen är det upp till Gud att avgöra våra
gärningar skulle ses som synder som kan förlåtas.

Våra synder ska dock inte granskas av en massa hycklande
människor som hellre ställer sig bakom dikatur än
männskliga rättigheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0