Älskade dotter - Vad vore livet utan dig....



Det finns nog inget som har varit så fantastiskt som den dagen
som min lilla dotter kom till världen.
Nio månader är en lång tid att vänta.

Man gör planer, förbereder för ankomsten,
föreställer sig hur allt ska bli, hur barnet ska se ut, vem
hon eller han ska likna.
Men ingenting blir någonsin som man har tänkt sig.
Det blir mycket bättre än så!

Det finns inget bättre än att vakna på morgonen och
höra denna underbara lilla varelse ropa efter mamma.
Inte heller finns det något som är så härligt som när
man hämtar henne efter en dag på dagis och hon lyser upp
när hon ser en och rusar in i ens famn.

Hon har varit så fantastiskt sen den dagen hon föddes.
Sen dag ett har hon haft en personlighet som är grymt härlig.
Hon utvecklade snabbt en egen profil och blev självständig
ungefär vid ett-års åldern :)
Hon gör mig galen ibland för att hon tror att hon vet
och kan allting bäst. Går sin egen väg gör hon redan nu.
Men vilka är vi och klaga.
Hon är ju bara en kopia av sin mamma och pappa!

Nu när hon blivit lite äldre så har hon blivit en kopia
av mig till utseendet. I början påminde hon mest om sin far.
Det är så kul att se en liten mini-kopia av sig själv.
Som adopterad så har man aldrig haft någon spegel.
Jag har aldrig kunnat titta på min mamma och tänkt
att vi på något sätt skulle vara lika.
Men nu kan jag se på någon och se ett arv.
Någon som kommer föra en del av mig vidare.....


Kommentarer
Postat av: Jessica - En flicka som är stark

TACK för dina vackra ord <3

2011-09-29 @ 16:23:43
URL: http://jessi91.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0