For my girls



Systrar oh systrar

Det finns sex härliga tjejer i mitt liv som står mig riktigt nära.
Fyra lärde jag känna på mitt jobb, en är min mans syster och den sista är en tjej från italien.
Näst efter äkta kärlek så finns det ingenting som jag uppskattar så mycket som en äkta
vänskap. I många år levde jag utan detta men någon ville mig väl och satte dessa tjejer i mitt liv. De är sex olika tjejer, sex olika personligheter och sex olika erfarenheter.
Och jag tänkte berätta lite kort och gott om alla!





Maria


Maria,Maria,Maria....
När ska du erkänna dig själv som en av världens underbaraste människor?
Sån negativ inställning till en sån fantastisk människa. Varför tror du att du är Zarahs
Gudmor? Du tänker på andras välmående före ditt eget. Du lyssnar alltid på alla
funderingar som jag äger och har. Du är alltid positiv och ser alltid till mitt bästa.
När ska du se till ditt?
Du lever på godis men har en kropp som inte är av denna värld !!
(jag är absolut inte avundsjuk)
Om du inte vet hur uppskattad och älskad du är så hoppas jag att du vet det nu!

Christine

Vännen du är den jag känt längst.
Från salsa och reggea-klubbarna till barn och medicinutbildning.
Dig uppskattar jag för att du alltid är ärlig och vad vi än går igenom så vet jag exakt vart
jag har dig. Du finns där och även om distansen är märkbar så lämnas inte våran vänskap
omärkbar. Minnena från italien då du åt dina "vegetariska" mcnuggets och satt och
skrattade för dig själv på fyllan, lever kvar i mitt minne. Gud vad roligt vi hade på den tiden.
Även om våra liv ändras så ändras ingenting från min sida. I´ll be right here waiting.
Och kom ihåg: Stressa inte :)

Sara

Min lilla lilla syster :) Du är ju faktiskt minstingen av oss.
Jag minns när du klev in på ica och sökte jobb på cafét. Oturligt nog för dig så visste du
inte vilka ragator som väntade dig där. Men du vart min räddning för helt plötsligt så
vart det lite roligare att dyka upp och jobba i hönsgården.
Ibland undrar jag om din ungdom inte får dig att tvivla på hur bra du egentligen är.
Så ung men ändå så erfaren av att livet inte alltid är så himla lätt. Kom ihåg att den
enda du någonsin behöver bevisa något för är dig själv. Du duger mer än väl.
Låt aldrig någon människa tuta i dig något annat.

Malin

Malin! Min blonda blatte :)
Du har otroligt fina värderingar och är en otroligt generös vän.
Jag gillar ditt tankesätt. Har du en krona så är 50 öre mina. Ge och ta är nummer ett
i en vänskap. Faktumet att jag kan ringa dig och gråta kvart i ett och att du är utanför
min dörr kvart över ett, är verkligen unikt nuförtiden. Ordet vänskap är väldigt lätt att
uttala men inte alltid så lätt att uppfylla. Med lite vilja och ork
så vänder snart vindarna du har fastnat i.
Julia kanske inte behöver dö för sin Romeo i denna historia....

Maria (Cans syster)

Shoooolilulu (vet inte alls hur det skrivs men vi vet båda hur det uttalas)
Jag diggar faktumet att jag aldrig behöver censurera mig eller
vad jag känner när jag är med dig. Din still och ditt sätt är avslappnat och
det finns absolut ingenting oäkta med dig.
Du är en underbar faster till mitt barn, en underbar syster till Can och en
underbar vän till mig. Skit i att du inte kan diska och städa, du har för fan ett eget radioprogram!!!
Även om våran kära Can inte alltid uttrycker sig så smidigt så hoppas jag du vet
att han är fruktansvärt stolt över dig och dina framgångar. Han skryter
hej vilt när dina öron inte lyssnar.
Blod är alltid tjockare än vatten...

Chiara

Varje gång som jag besöker italien så åker hon fyra timmar i bil för att komma och
hälsa på mig. Även om hon inte ens kan stanna 24 timmar för att hon måste
tillbaka till Genova för att jobba. Hur fantastiskt är inte det? En annan pallar inte med
en halvtimmes resa för att omständigheterna är för krångliga. Jag har under alla
dessa år aldrig sett henne arg eller negativ. Hon är en sådan människa som smittar av
sig med sin enorma glädje.
Ti voglio bene bellissima!

Jag kan sätta 1000:- på att det finns någon av tjejerna som nu sitter och funderar på om
jag tog er i den ordning som jag tycker om er. Ljug inte nu! Jag vet hur tjejer tänker.
Well, dont think so much. Ordningen har ingen betydelse whatsoever!
Ni betyder alla lika mycket men på olika sätt. Varje pusselbit har sin plats.
Och alla pusselbitar behövs för att pusslet ska vara komplett.


LOVE YOU


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0