Till min make

När kärleken kom.

Vem hade trott att jag skulle träffa min stora kärlek den dagen som jag
klev in på Cafet utanför centrum för fyra år sedan.
Sanningen var att jag t om fann dig kaxig och alltför medveten om att
du såg bra ut och var charmig.
Nu sitter jag här och kan inte riktigt minnas hur vi gick från café-ägare
och kund till tokkära och helt betagna i varandra.
Jag minns att vi helt plötsligt satt på en sliten soffa på ditt café och bara
pratade hela natten ut. Från det att du stängde, tills klockan fem på morgonen.
Stackare, du sov över på cafét för att få lite sömn innan du skulle öppna igen nästa
morgon. Och jag somnade en kvart brevid dig på soffan men åkte sen hemåt.

Du dök upp på mina hemma-fester och fikade några gånger med mig efter stängning
på cafét, men under en lång tid så stod våran relation still just där.
Jag ville träffa min stora kärlek och gifta mig och du var förlorad in i en helt
annan värld, där en seriös relation inte hade plats.
Våran vänskap växte dock med tiden och från ingenstans så började vi spendera
flera dagar tillsammans. Vi blev sambos helt plötsligt för att ditt hem låg långt ifrån
ditt arbete och jag istället bodde bara tio minuter ifrån.
Och så en dag när jag stod och diskade så kom du och lade armarna runt min
midja och sa: Du vet att jag älskar dig va?
Ja sa jag lite skämtsamt. Jag älskar ju dig också.
Can: Men jag älskar dig verkligen på riktigt!
Sen fanns det ingen återvändo :)

Can

Jag tror inte det finns någon i denna värld som har fått mig att "fucka" ur
så mycket som du. Alla gånger som du sagt saker bara för att du vet att
du gör mig galen. Alla dubbelmoraliska bråk vi har haft.
Jag hade kunnat strypa dig och det enda som hindrade mig var alla CSI-avsnitt
som visade hur lätt det är att få fast en mördare.
Det tog oss ett bra tag att hitta hit men nu är vi här.
Sambos, snart gifta och med en underbar bebis.

Jag älskar faktumet att du precis som jag, alltid har gått din egen väg.
Att du är målmedveten och driven.
Att du är man och jag är kvinna.
Att du är stark när jag är svag och vise versa.
Att du hellre spenderar din tid med mig och Zarah än någon annan.
Att du alltid kämpar hårt och sätter press på dig själv för att ge oss det bästa.
Att du precis som jag tar hårt på lojalitet och tillit.
Att du du fortfarande attraheras av mig när jag sitter osminkad i mina
fulaste kläder som dessutom är nerspydda av Zarah.
T om din ständigt negativa attityd och faktumet att du är en
liten drama-queen kan vara ganska sött.
Baby du är...
THE ONE!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0