Eritreansk festival

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Var på eritreansk festival i början av augusti.
En mamma på Zarahs dagis bjöd med oss dit.
Har varit där förut men det var ett tag sedan och jag tyckte det
var kul att få träffa massa eritreaner igen. Dom är faktiskt riktigt vänliga och
öppna. Vi kände oss oerhört välkomna trots att vi inte var eritreaner.
Alla förklarade och visade upp deras traditioner och det mest minnesvärda var
konstnären som hade missbildade händer och som målade men munnen.
Hans vackra bilder på¨drottningar och kvinnliga förebilder var bilder som
skulle föreställa hans fru. Han berättade att han avgudade henne.
Och var tacksam över att ha henne vid sin sida.
Så himla fint :)
Tänk om alla män såg på sina frua på detta viset !!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ANNE

SV: Jag har faktiskt fått två av mina tre jobb tack vare att jag är hästtjej och inte rädd för att ta i - så det du säger stämmer ju till 100% ;)

2012-08-27 @ 10:28:34
URL: http://favs.se/mode

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0