Mångkultur = kriminalitet?

Jag bli lika trött varje gång som jag hör dumma och ignoranta
kommentarer komma ut från från en mindre iq-befriad grupp som
tyvärr ökar då brist på ubildning, bred kunskap om omvärlden och
missnöje växer fram allt snabbare i världen.
 
Nyligen läste jag ett inlägg från en läsare i en kvällstidning där det
stod om Södertälje.
 
"Våldtäkt, misshandel, utpressning och maffia
är ett stort problem i Södetälje. Men vilken tur att
vi kan glädjas åt mångkulturen"
 
Ett ironiskt inlägg som då ska påstå att det enda som
kan förknippas med mångkulturen och vad det medfört är
just dessa saker.
 
Undrar hur responsen hade blivit om en invandrare hade skrivit:
Vilken tur att Sverige och svenska traditioner finns för då kan vi supa
skallen av oss dagligen, våldta barn, knulla runt med allt och alla och ta droger.
Hade man uppskattat som svensk att bli förknippad med dessa egenskaper?
Skulle knappast tro det.
 
Jag tror inte det finns en mer naiv sida av Sverige en den som
tror att Sverige har varit eller skulle vara ett problemfritt land om inte
invandrarna hade kommit hit.
Att våldäkter inte skulle ske, att pedofiler inte skulle existera, att
könsdiskriminering inte skulle finnas, att missbruk inte skulle öka etc etc etc.
 
Men våra motsättningar i Sverige har alltid varit en stark del av oss
redan innan så att det skulle finnas mot invandrare är något som inte förvånar mig.
Här är det redan problem mellan noll-åttor och bönder, bland rika och fattiga,
bland feminister och hemmfruar, bland dom rika och rikaste, bland dom sjuka och friska.
Det ligger i vårt sätt att vara att alltid vilja tro att vi är mycket bättre än andra.
Våran förvridna bild om att lilla Sverige på 10 miljoner invånare, som knappt
alla vet existerar, skulle vara ett världsledande land som dikterar för andra hur
den mänskliga rasen ska se ut. Vi är fan snäpet värre än USA ibland.
 
Ännu mer skrattretande var artikeln igår om den lilla orten som
nu har massiva problem med rasism och motsättningar mellan somalier och svenskar.
Somalier attackeras med stenkastning och gravida kvinnor med småbarn
blir överfallna och svaret på detta var från en pappa som dom intervjuvade
att somalierna inte anpassade sig i tvättstugan och med övriga svenska regler.
Ytterliggare ett påstående om att man skulle vara bättre här på att följa regler.
 
Jag vet inte vad fasiken folk snurrar om för jag har växt upp med svenskar
och bott med svenskar hela mitt liv och alla dessa saker som folk påstår sig
skilja sig mellan invandrare och svenskar är saker som jag ser existerar hos
etniska svenskar dagligen.
Tvättstugan har varit ett krig i vår bostadsförening i alla år, arga lappar har åkt upp
dagligen och irritation mellan grannarna pga regelbrytande har skett konstant.
Har jobbat i överklassområdet Täby i 8 år och folk tränger sig före i kön, försöker
lura sig till saker hela tiden, fuskar med kvitton för att få pengar tillbaka och
beter sig verkligen som om dom vore bortom all räddning från uppfostran.
Även droger är en står del av överklassungdomarnas vardag och mina kollegor
som fortfarande är unga berättat bisarra historier om att ungdomar samlas
dagligen hemma hos någon för att röka på och "titta på film"
 
Att som SD använda invandrarförorter som Rinkeby, tensta och
Rosengård som exempel på varför vi inte ska ha invandring är
och förbli korkat för i grunden är problemen som sker där för det
mesta en rad av misslyckande med integrationen.
Och man får inte heller glömma att problemen i dessa områden
också mestadels drabbar invandrare eftersom det är 80% invandrare som
bor i dessa områden.
Det är deras barn som bli överfallna och skjutna, deras barn som dras in på
kriminella banor och förstör livet och framtiden för både dem själva och familjerna.
Deras syn på att livet skulle blir bättre i Sverige som krossas.
 
Att massa politiker har beslutat att Sverige vill ha invandringen betyder
inte att det vanliga svenska folket var med på dom noterna.
I själva verket har det tagit en extremt lång tid för Sverige att anpassa
sig till invandringen, speciellt den icke-europeiska, och vi är långt ifrån nära mål.
 
Svaret på detta missnöje över invandringen har skett genom diskriminering,
utfrysning, avstängning från samhället och trakassering av invandrare som
är i underläge. Ett stort problem som Sverige har dolt väldigt bra bakom skylten
som säger:
 
"Vi är bättre än omvärlden för vi har omfamnat mångkulturen
och öppnat dörrarna för alla religioner och etniciteter"
 
Ett påstående som talar långt ifrån sanningen om dagens Sverige
och hur det egentligen ser ut bakom kulisserna.

Kommentarer
Postat av: Daniela

hej kära du :) hur mår du? jag har inte läst bloggar på ett tag, men ska njuta av att läsa din eftersom jag har missat en del nu. vet inte om jag har missuppfattat men är du höggravid? isåfall STORT GRATTIS, vad roligt!!! <3 <3 <3 kramar och hoppas du & familjen har haft en underbar sommar!

2012-08-29 @ 22:23:07
URL: http://dlorena.bloggplatsen.se
Postat av: Daniela

hej kära du :) hur mår du? jag har inte läst bloggar på ett tag, men ska njuta av att läsa din eftersom jag har missat en del nu. vet inte om jag har missuppfattat men är du höggravid? isåfall STORT GRATTIS, vad roligt!!! <3 <3 <3 kramar och hoppas du & familjen har haft en underbar sommar!

2012-08-29 @ 22:23:09
URL: http://dlorena.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0