Invandrare i Europa är bara produkter som samhället har tillverkat


Terrorister



Förtryckt



obildade katt-tuggare



Importerad huslavar och horor



Människohandlare




Våldtäktsman



Brottsliga snattare och grivt kriminella



I måndags så träffade jag Samira, en av mina läsare.
Det var precis som jag hade förväntat mig och HON var precis
som jag hade förväntat mig. Vacker, klok, stark och en ung kvinna
med otroligt inspirierande åsikter och tankar.
En sak som hon sade som svetsat sig in i mitt hjärna är att vi
invandrare hjärntvättas in i ett tänkande där vi ska ta avstånd från
våran identitet och där vi ska hata oss själva när vi kommer till
Europeiska länder.
Den överlägsna delen av världen hade redan placerat in oss i fack
innan vi ens anlände till deras territorium och i dom facken har vi fastnat.
Vi inbillar oss att vi är dom barbarer som vi liknas vid och att vi faktiskt
tillhör den underlägsna rasen som ska visa tacksamhet och respekt
precis som i Afrika under dom historiska tiderna.

Och dom invandrarna som lyckas ta sig in och blir en del
av Europa och den europeiska standarden och levnadssättet
kunde inte vara snabba nog att vända sig mot sina egna.
Att börja kritisera sina länder och på något märkligt hjärntvättat
sätt vara stolta över att dom inte krälar i stoftet längre.
Att dom rest sig ur askan där många av deras landsmän lever kvar.

Dagligen möter jag iranier som slängt slöjan, gift sig med svenskar,
blonderat håret, opererat näsan och bytt ut sina namn till svenska namn, som
börjat se ner på övriga invandrare. Iranierna är dom första icke-europeiska
invandrarna som tagit sig in på svenska marknaden och lyckas få dom
högre statustjobben pga att dom kastat sin identitet på vägen.
Därfrån har många gått över till ett förkastligt synsätt på deras
landsmän och andra invandrare som inte tillhör den "lyckade" gruppen.
Inte heller har det undgått mig att människor från Eritrea anser ser sig
vara av den fina rasen av afrikaner för att deras hår är mer europeiskt
och för att dragen liknar europeiska drag och för att dom inte har den
breda näsan och dom tjocka läpparna.
Dom kristna syrianerna var heller inte snabba nog med att få ut sin
hämnd på muslimerna när dom släppte sin religiösa tro om
att vända andra kinden till och gick tills säng med Sverigedemokraterna
som tutat i dom att det bara är dom muslimska människorna som
dom vill eliminera från Sverige.
För att inte tala om alla adopterade som verkligen tror att
dom tillhör invandringens överklass för att dom inte kom hit på
en bananbåt utan fick resa förstaklass rakt in i systemet och aldrig
behöva befinna sig i samma situation som en flykting.

Och så fortsätter hjäntvättningen av invandrare.
Hjärntvättningen som får oss alla att glömma att vi kommer
från samma misär, samma trista förhållanden och samma moder, kvinnan.
Hjärntvättningen som får oss att gå in i systemet där vi ska
tänka vi och dom, som i slutändan leder till ännu mer konflikter och rasism.

Ett system där vi alla sätts in i fack och bedöms och bemöts därefter.
Och därifrån måste vi uppnå maximala framgångar med
minimala medel och extrema motgångar.


Kommentarer
Postat av: BagLady

Gud vad bra skrivet! Tyvärr finns det enormt mycket rasism bland oss invandrare gentemot varandra. Ibland är den till och med mer öppen än den rasism som man kan uppleva från "svenskt" håll.



Stay blessed!

2012-05-20 @ 22:01:03
URL: http://crazybaglady.blogg.se/
Postat av: Suad

Sjukt bra skrivet Linda, du är en riktigt klok kvinna!

2012-05-20 @ 22:38:19
URL: http://hypothetiically.blogg.se/
Postat av: ANNE

Du skriver så bra!

SV: Ja herrejösses, det här är INGEN barnlek alltså! ;)

2012-05-21 @ 13:10:49
URL: http://favs.se/mode
Postat av: MaryCaroline

Bra skrivet! Vet inte hur många gånger man hört invandrare placera varandra i fack, som tex "de där jävla araberna/somalierna" och att många ser ner på varandra. Det är inte bara svenskar som är rasister och som ser ner på invandrare, utan även invandrare gör ju likadant, vilket många verkar glömma eller ha missat totalt. Systemet är läskigt, man kan ju undra hur det kommer se ut om några år...

2012-05-21 @ 20:20:50
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Sv; Tusen tack! :)

2012-05-21 @ 21:41:47
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: samira

Du skriver så bra Linda! Blir lika tagen av dina ord varenda gång! Det är lite läskigt hur allt går runt i samhället. Hur vi livnär oss på rasismen.



Vad skönt med lite ledighet nu.. Hur mår du och hur mår magen?

Jag mår bara bra tack, har haft fullt upp jag med dem senaste dagarna, från morgon till kväll så har varit så slut att jag knappt orkat sätta på datorn.



Hur mår Zarah? Pussa henne från mig:))

2012-05-23 @ 09:05:16
URL: http://samiraekman.blogspot.com
Postat av: Asiya

Du satte precis ord på saker som jag tror många har tänkt på å som jag stört mig på. Svenskar blir förvånade av att jag inte tar avstånd från mitt hemland, eftersom jag har en viss ''bakgrund'', varför ska man kalla det bakgrund för när denna sk. bakgrund framträder i mitt liv, i mitt språk? Att bara säga hon har eritreansk 'bakgrund', somalisk 'bakgrund'.. påvisar ett avståndstagande. Vad sägs om, svensksomalier, svenskeritrean, afrosvensk, svenskpakistanier... Ordet ''invandrare'' låter fånigt i sig och att kalla mig för invandrare är som att säga: ''ja, jag är andraklassens medborgare å fullt nöjd.'' Folk vandrar inte in.. Sedan så att reinfeld kommit med ordet: etniska svenskar. gör de hela inte bättre, vad är då vi? Lite jag kom å tänka på efter att ha läst din text. Tack för texten å bra skrivet!

2012-05-25 @ 06:58:39
URL: http://asiyas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0