Spårlöst - Sri-Lanka

 
 
Såg Spårlöst igår och det var lite extra viktigt att se detta avsnitt för
det var en kille som skulle återförenas med sin mamma och bror i Sr-Lanka.
Jag har ju också en riktigt bror kvar i Sri-Lanka.
Killen på bilden, han som var deltagare, är så otroligt lik min
bror här i Sverige. Riktigt kopia!
Han var mer lik min bror som också är adopterad från Sri-Lanka än
sin tvillingbror som han fann i Dubai.
Skrämmande likt var det faktiskt!
 
Tårarna kom ju som vanligt när han fann sin familj.
Speciellt mamman som t om svimmade när hon träffade honom.
 
Jag har funderat starkt på att söka till programet själv.
ska kolla med mina föräldrar om dom har min mammas personnummer
och lite mer info för det måste man skriva när man ansöker.
Vore toppen om möjligheten kom till mig då jag missade resan
som jag skulle gjort nu i december då jag blev på smällen istället :)
En lycka det också men jag blir mer och mer angelägen om
att söka upp mina rötter och få sinnesro med mina frågor.
Många säger att det är normalt att man känner ett starkare
behov när man får barn själv och helt plötsligt tittar på någon som liknar en.
Nåt man inte kunnat göra innan.
Zarah kompletterar många pusselbitar och så kommer nästa barn att göra.
Men jag tror att den allra sista destinationen på resan är att få sätta min
fot i mitt hemland, möta mitt folk, känna doften av frihet och
känna hur ett land faktiskt kan vara en del av mig.
Bara tanken att vandra längs gator med människor som man
känner en samhörighet med får mig att vilja åka här och nu.
 
"home sweet home"
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Samira

ska lägga mig o kolla på den nu!:)


2012-10-01 @ 23:45:23
Postat av: Samira

Det var så rörande, grät som ett litet barn!!
Du borde söka, det tycker jag!:)
Om du känner att du någonstans i din kropp har en längtan efter din biologiska familj så tror jag inte att den längtan kommer försvinna med åren, tvärtom.
Massa kärlek

2012-10-02 @ 21:04:55
Postat av: Sara

Håller med Samira! Absolut, följ hjärtat Linda. Såg denna på reklam men missade, ska se om det går att se på internet verkade intressant.

2012-10-03 @ 21:23:04
URL: http://unikingenannanlik.blogg.se
Postat av: Daniela

Du borde söka om det får dig må bra! Visste inte att de visade spårlöst försvunnen fortfarande :))

2012-10-04 @ 17:42:38
Postat av: Daniela

Du borde söka om det får dig må bra! Visste inte att de visade spårlöst försvunnen fortfarande :))

2012-10-04 @ 17:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0