Dear beautiful friends...

 
Vi är på väg in i mörkare tider!
Livet håller på att bli hårdare och många människor går en tuff framtid till mötes.
 
Vi blir sjukare, mer ensamma, mer stressade och mer psykiskt instabilla.
Samhället med allt vad det innebär tar kål på den lilla livslust vi har kvar
och bakom varje hörn väntar bara mer hat och mer svek.
 
Detta är ett resultat av tänket vi och dom.
Och detta är reslutatet av tänket  JAG JAG JAG!
 
Och vägen har inte varit enklare för mig.
Jag har dock en fördel som många inte har.
Och det är att jag är otroligt stark.
 
Men min styrka på sistone har bottnat i en enda sak och
det är i det otroliga stödet som jag har fått från mina vänner.
 
Utan mina vänners stöd så tror jag att jag vid det här läget hade
suttit med tvångströja på något mentalsjukhus.
Allt bullshit som jag har fått stå ut med dom senaste åren
har inte varit humant mot mitt redan stressade sinne.
 
Men varje gång som jag splittras i tusen bitar så är mina vänner där
och plockar upp bitarna så att jag kan falla på plats igen.
 
Blod är inte alltid tjockare än vatten och det har mina vänner bevisat
om och om igen.
 
Dom står mig nära likt systrar och bröder.
Dom är mina ögon när jag inte kan se, mina öron när jag inte längre
orkar lyssna, mitt samvete när min hjärna checkat ut.
Och för varje liter blod min kropp förlorar så är dom där
och pumpar in sitt eget blod så att jag ska hålla mig vid liv.
 
Vissa av er har funnits vid min sida i hälften av mitt liv,
andra klev precis in genom min dörr.
Men oavsett tid så är ni alla lika ovärderliga.
 
Vi har många många år att se fram emot och oavsett vad
framtiden bär med sig så ser jag fram emot att möta
både utmaningarna och dom lyckliga stunderna med er vid min sida.
 
Massor av kärlek till er alla!
 
(John, Samira, Maria, Christine, Archana, Sudath, Sara)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moa Kandelin

Vad fint :)

2013-04-19 @ 07:44:13
URL: http://moakandelin.webblogg.se/
Postat av: Samira

Åhh finaste linda!!! Precis när jag läst klart denna text o ska lämna en kommentar så kommer Alicia Keys - This girl is on fire på radion, så passande haha!
Jag är SÅ glad att jag funnit dig!!! Håller med om att blod inte alltid är tjockare än vatten! Måste även säga att du står närmare mig än vissa vänner som jag växt upp med!
Tack för att du är en så vacker människa och tack för att du finns i mitt liv!
<3 all kärlek till dig!!

Svar: Oh nu är det min tur att fälla tårar. Raraste människa! Tack för att du finns!
Linda

2013-04-19 @ 09:17:50
URL: http://bouaradajetaime.blogspot.com
Postat av: Christine

Tack detsamma gumman. You know where I am if you need me :)

2013-04-19 @ 18:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0