Försäkringskassan

 
 
Herregud vilket krångel det är med att förstå försäkringskassans system!
Är det någon gång som jag känner mig riktigt korkad så är det när
jag ska försöka förstå mig på deras system och hur man ansöker
om föräldrarpening etc etc....
 
Först tar det ju ungefär ett sekel att komma fram i telefonen och
när man väl är framme och ställer sina frågor så förstår man ungefär
en fjärdedel av informationen som man får och det slutar alltid med
att man lägger på utan att egentligen fått något svar för när man sagt:
Jag förstår inte riktigt, för tjugonde gången så känner man sig så dum
att man låtsas förstå för att man hör hur irriterad telefonisten på andra
sidan börjar bli och att det är ungefär en sekund bort från att hon eller
han ska börja skrika att man är förståndshandikappad.
 
Jag till skillnad från andra har lyckats få ihop alla papper och inlämningar
i tid och att jag har haft samma inkomstuppgifter på båda barnen underlättar
så mina pengar har alltid rullat in i tid och det har sällan krånglat.
Men min stackars man fick vänta nästan tre månader bara på att
få betalt för sina första 10 dagar med Alessia.
Och precis som han talade om när han ringde så kan man ju undra
hur familjer som inte har några sparade pengar gör när utbetalningarna
kommer sent och räkningarna står obetalda pga att det är ett
system likt en djungel på försäkringskassan.
Ibland så verkar även personalen ha svårt att hänga med i
systemet för många gånger som jag har ringt så har jag fått
olika svar från olika människor, vilket gjort mig grymt förrvirrad.
 
Jag har till 99% haft turen att prata med väldigt tillmötesgående
telefonister när jag har ringt men bevare mig väl när det inte fungerat.
Jag förstår att människor blir galna på vägen under processen!!

Kommentarer
Postat av: Christine

Ha ha vilka sköna bilder :) Skelettet, ha ha!

Jo de är nog experter på att prata så krångligt som möjligt så man tror man har förstått och allt är frid och fröjd men sen inser att man inte har det.

2013-01-29 @ 20:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0