You keep sweet-talking me and I keep listening to your bullshit!

 
Oh jag är så less på all skitsnack!
Så less på alla tomma löften, skönmålade historier om solsken och gröna skogar.
Trött på falsksnacket och utfyllnadsorden.
Och bäst på detta måste vi kvinnor vara.
Såvida det inte är en man som försöker få ligga!
 
Skulle jag hänga mig kvar vid alla sweet-talkers som man försökt ha
en vänskap med så skulle jag också ha 2502 "vänner" på face-book,
1388 följare på instagram och 800 nr i telefonboken.
Men faktumet att jag kräks på falska människor gör att jag inte ens
orkar öppna ett face-book konto och ännu mindre behålla nr från
folk jag vet jag kanske kommer ringa en gång per år eller råka sms
när man sänder ut en god jul hälsning och klickar i: Skicka till alla.
 
Det var bara för några månader som jag fick kontakt med en
 förälder som försökte knyta oss samman genom våra barn.
Det var rövslickeri i allra högsta glad och naiv som man är så
hoppar man på det tåget och tycker att fan vad kul att hitta en lekkamrat
till Zarah och kanske även en familj som man kan umgås med i framtiden.
 
Så jag försökte visa mitt intresse tillbaka och med tiden så förstod
jag att dessa utlovade ord och stora löften om tjejkvällar med flickorna,
familjeutflykter och gemensamma promenader bara var flyktiga ord.
Det gör varken till eller från om allt detta blir av för livet är stressigt nog
men jag kan för mitt liv inte förstå varför man genomför denna charad
för att sedan åstadkomma 0 av det man har sagt och prislovat.
 
I Think I´ve heard it all!
Inte bara från vänner och killar, utan från familj och släkt.
 
- Oh men gud vi måste bara träffas snart!
- Oh vi måste bara göra det här och det här och det här.
 
Problemet med dagens samhälle är att vikten av att leva
upp till det man säger eller inte är så betydelselöst för människor.
Ett löfte är lika lite värt som en piss i havet och du kan inte ens
förvänta dig att människor som beter sig såhär ska känna en uns av skuld.
Friheten att kunna vandra runt som världens avskum utan att det berör människan
har aldrig varit större än nu.
För bakom en falsk människa döljer sig oftast en ännu falskare människa.
Det är svårt att hitta dom där seriösa nålarna i den enormt stora höstacken av skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0