Massimo Dutti diskriminerar sina kunder efter utseende...

Det var inte länge sedan som jag och min mans syster klev in på
Massimo Dutti nere vid Norrmals torg.
Vi var på jakt efter en klänning till min mans brors förlovning
och bestämde oss för att vi skulle slå ett öga på deras utbud.
 
Ingen klänning hittade vi men min mans syster föll för ett par skor.
Servicen var under all kritik och när den väldigt självupptagna unga damen
på våning två bestämde sig för att svagt visa ett intresse på hennes förfrågan
så gjorde hon det verkligen med bravur.
Min mans syster hade hittat ett par skor och undrade om dom fanns i en storlek större.
Tydligen var det otroligt chockerande att man efterfrågade en storlek över 37
för expediten som gav sig iväg för att kolla efter storleken, passade på att
stanna till och göra narr av min mans syster och dessutom dela dessa trakasserier med en kund.
Eftersom hon inte antog att jag var i sällskap med min mans syster så
gjorde hon det framför mig och jag kunde klart och tydligt se hur hon
nedvärderade hela situationen.
 
Några månder senare så sitter jag hemma hos en familj och service kommer på tal.
Den unga flickan som jag talade med på middagen berättade att hon hade
fått ett sådant fasansfullt bemötande på Massimo Duttis butik att hon hade
gått därifrån med tårar i ögonen.
Denna vackra unga kvinna hade under en lång tid kämpat med att tappa några
kilon och hade lyckats. Därmed hade hon även beställt en kappa med
Massimo Duttis märke och skulle hämta ut den i deras butik.
Samma butik som vi hade varit inne på.
 
Väl där så var det nästa expedits tur att göra narr av hennes storlek.
Hon kunde absolut inte förstå varför hon hade beställt st small
när hon uppenbarligen skulle ha en medium.
Lyckligtvis så provade den unga kvinnan kappan framför
henne och kappan satt som ett smäck.
 
Varav expediten hånler och säger:
Det kunde man fan inte tro!
 
Grattis Massimo Dutti på norrmalms torg!
Ni har härmed fått bemärkelsen: Årets vidrigaste butik med avskyvär personal!

Kommentarer
Postat av: Afrobellas

Men vaaa??? skojar du? fyfaan va hemskt!!! altså bara det din som hände din mans syster, altså man blir så förbannad att såna människor ska serva andra människor. Jag menar om hon är såhär mot fler så kommer hon nog inte får va kvar länge. Sjukt fyfan!

2013-05-22 @ 08:18:05
URL: http://flygmedvinden.blogg.se/
Postat av: BagLady

Jag blir så arg när jag läser om sånt här! Hur kan man bemöta någon så här än mindre en betalande kund? Jag hoppas att din mans syster och din vän kunde borsta av sig denna upplevelse.

Med det sagt, hur mår du och hur mår dina fina döttrar? :)

Stay blessed
BagLady

2013-05-22 @ 13:50:42
URL: http://crazybaglady.blogg.se
Postat av: Miss A

Heeej min vackra <3 ...ny blogg adress ....

jaa du vad ska man säga .. vissa människor kan inte andas utan att trycka ner andra .. SICK ....

by the way grattis till din nya smartphone ;D

2013-05-22 @ 19:51:56
URL: http://imlucky1.wordpress.com
Postat av: Christine

Usch och fy. Dessa ladies har nog något annat i hjärtat som tynger dem.... Sorgligt :(

Svar: Verkligen. Oavsett vad som tynger dom så är det ju helt otroligt att man kan bete sig så. Usch!
Linda

2013-05-29 @ 20:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0