Augusti månad är här och det finns massor att se fram emot

 
 
Augusti månad är här och jag ser fram emot ett par fina
och minnesvärda datum som snart kommer upp.
Dels fyller min älskade dotter 3 den 15 augusti och sen så
firar min man och jag vår två-åriga bröllopsdag den 28 augusti.
Så jäkla illa men det var min vän Christine som påminde mig om det:/
Vad barnen hamnar i fokus, det är inte klokt.
Har spenderat flera veckor med att planera hennes födelsedagsfest
men totalt glömt bort min och min mans stora dag!!!
 
Tiden flyger fram!
Min dotter blir 3 år!!!!
Känns som igår som jag satt här höggravid och väntade på
den lilla tösen som skulle komma inom två veckor.
Och inte länge sedan alls så stod jag och min man vid altaret
och lovade varandra trohet tills döden skiljer åt oss.
 

Kommentarer
Postat av: MaryCaroline

Sv: Åh, jag är också för jäkla seg med att skicka in papper. Jag har inte skickat in mina ansökningar ännu, varken om graviditetspenning eller föräldrapenning :/ Vi håller på att fylla i papprena om graviditetspenningen nu och ska förhoppningsvis få iväg dem idag. Skrev ut dem igår på bibblan, det gick bra det med... Tyvärr har jag hört att det är jättesvårt att få graviditetspenning beviljad, trots att man förklarat sitt jobb och trots arbetsgivarens intyg på att man inte kan bli omplacerad :/ På mitt jobb, på cafét, finns det liksom ingenstans att bli omplacerad... Jag tror inte min ansökan hinner bli klar då jag hade tänkt gå hemma från 3 september. Det är väl på gränsen då handläggningstiden verkar vara ca 30 dagar. Men det kan gå med tiden om man bara skickar med allt som behövs från början. Men vad tusan ska man göra om man blir nekad graviditetspenningen? I så fall får jag ta ut på föräldrapenningen före BF, men då förlorar jag dagar på det sen... Dock kommer jag nog ta av min sambos dagar, jag kan lika gärna göra det. Vi har pratat lite om det, han är ju egenföretagare här i stan och det verkar inte vara några problem. Vi får ju ändå de pengarna och visst, då kommer han inte gå hemma med barnet men det kan vi nog lösa på något annat sätt, vi får se...

Jag tror inte att graviditetspenningen, de dagarna, påverkar mammaledigheten och föräldrapenningen sen. Men jag kan inte svära på det, jag är jättedålig på det här med försäkringskassan och graviditetspenning och föräldrapenning. Det är en jäkla djungel :/

2012-08-01 @ 11:54:51
URL: http://marycaroline.blogg.se
Postat av: ANNE

Vilken tur att du blev påmind då! ;)

2012-08-01 @ 14:48:19
URL: http://favs.se/mode
Postat av: Liborius

härligt att ha saker att se framemot:D själv vill jag att det redan ska bli den 24 augusti! haha

2012-08-01 @ 16:11:45
URL: http://liborius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0