...Och där stod jag, höggravid med min tre-åring och blev attackerad

För några veckor sedan så var jag med om en ganska
obehaglig uppelvelse utanför mitt hus.
Jag, Zarah och två av mina kompisar var ut med
Nero för vi skulle rasta honom innan vi åkte iväg till
en eritreansk festival som skulle ske i tensta/rinkeby.
 
Väl utanför huset, nära porten, så stannade vi och
tittade på lägenher utanför en mäklare.
På avstånd ser jag en man komma med sin hund, utan
koppel som man inte får ha hundar.
Nero lade sig snällt ner och hunden fick gå förbi utan att han
gjorde något men när mannen gick förbi som provocerade han
Nero genom att stirra honom i ögonen, vilket tydde på att
han ville starta ett bråk.
 
Nero hoppade upp lite lätt och han gav både hunden och
oss värsta blicken. Ställde sig nära och stirrade oss i ögonen
på ett väldigt provocerande sätt och sen gick han.
Jag var så jäkla förbannad men sa ingenting utan gick upp
med hunden och gick ner igen med Zarah för att möta mina
vänner som gått för att lägga pengar i bilen.
 
Tro fan att gubbjäveln ska gå förbi igen.
Och denna gång såg han att jag var ensam med Zarah
och då kom han fram och tjafsade ännu mera.
Påstod att jag inte hade kontroll på hunden och skulle leka
kaxig. Klart, män känner sig säkert väldigt stor när man som en
läskig man på 45+ ger sig på en höggravid kvinna och hennes barn.
 
Efter det var jag upprörd hela dagen och ännu argare när
lärarna på dagis två dagar efter berättade att Zarah tagit väldigt illa
vid sig också och pratat om "den otäcka mannen" vid flera tillfällen
efter att detta hände och visat stor oro över att han provocerat oss.
När jag berättade det för min man så bestämde han sig för att
leta upp den här mannen som vi faktiskt har koll på då han sitter
och super på en pub i närheten ganska ofta.
 
Några dagar efter så fann vi honom när vi var på väg hem.
Min man lämnade av mig hemma och begav sig upp
till puben som ligger 10 minuter bort och han tog mer sig Nero.
 
Gissa om mannen höll på att skita på sig när min man som
är en ganska stor och muskulös syrian dök upp på
puben och bad honom kom ut för att prata.
Det var inte lika roligt att behöva konfrontera honom som
att hoppa på en försvarslös kvinna med sitt barn.
 
Min man ifrågasatte varför vår dotter hade gått runt och
vart rädd för honom i en veckas tid och vad han var för slags man
som hade så dålig karaktär att han gav sig på en höggravid kvinna
och hennes barn för något som han själv startat.
Mannen försökte ljuga och påstod att Nero hade försökt attackera
och bita hans hund, vilket var en stor jäklar lögn för hans hund var
inte ens i närheten när Nero hade hoppat till.
Min man bad honom ta ut sin hund och sen släppte han lös
Nero på honom och bevisade snabbt att mannen ljög.
Nero har aldrig och kommer aldrig att attackera en annan
människa eller hund. Han är inte typen och var han det så
skulle vi inte ha honom med vårt barn.
 
Mannen fick sig en bastning och han skämdes ihjäl.
Han ville be oss om ursäkt men min man bad honom att
byta gata nästa gång han såg oss istället och hålla sig borta.
Han lovade att göra det men insisterade på att han ville be om
ursäkt först så vi får se vad som händer.
Jag är bara glad att idioten fick känna på samma rädsla som
jag själv kände. Man blir fruktansvärt sårbar när man har sitt barn
med och när man själv är gravid. Man blir rädd och man känner sig
så svag och utsatt för att man inte kan säga emot med risk för att
utsätta sig och sina barn för något ännu värre.
Samtidigt så kokar ju adrenalinet och varenda nerv spänns åt.
 
Jag tycker det är jätteskönt att ha en man som Can.
Som faktiskt vågar och har en karaktär som skyddar och
står upp för sin familj. Tänk och ha en fegis till man som
skulle lägga benen på ryggen och springa ifall det hände något.
 
Dessutom var det så klockrent att han läxade upp mannen
och sade åt honom att inte var rätt person att komma och
undervisa oss om uppfostran då hans egen hund vinter som
sommar ligger ute och väntar på att han ska supa klart.
Det visade dels att vi har koll på honom och att vi vet
hur illa han missköter sig egen stackars hund!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0