Den längsta kärlekshistorian som jag har haft är den med mig själv

 
 
Hur många och långa relationer som du än har haft så finns det
ingen relation som du kan ha varit delaktig i än den som du har
med dig själv. Den som du har dagligen och den som du kommer att ha livet ut.
Det är nog även den relation som du bör vårda och se över som mest
för när den relationen faller samman så kommer du att finna att
saker runt omkring dig inte faller på plats heller.
 
Du är grunden till ditt liv.
Inte din man, inte din kvinna, inte din familj, inte dina vänner
och faktiskt inte ens dina barn även om dom nog kommer närmast.
 
Det finns en sak som jag värdesätter högst av allt i mitt liv
och det är att faktumet att jag inte är en skadad duvunge.
En bemärkelse som sitter som svetsad på många av dagens kvinnor.
 
Jag har inte några faderskomplex, jag har inget behov av att
bekräfta mig genom män eller genom materiella saker.
Dom problemen jag har och har haft är jag väl medveten om och
dom har jag bearbetat klart och dom som existerar nu har jag full kontroll över.
Det finns inte psykologiska komplex i mitt liv eller i mitt huvud som
gör att jag söker bekräftelse i andra eller att jag känner ett beroende
av män, vänner och familj.
 
Kvinnor underskattar värdet av att äga sin egen frihet.
Att vara så pass oförstörda inombords att man inte behöver
tillföra sin kropp eller sina tjänster till bordet för att få betydelse i livet.
Att kunna sätta så pass kloka gränser att man inte
gamblar med sitt värde och sin framtid.
Att kunna fatta så pass visa beslut här och nu så att
dom inte förföljer än i all evighet i framtiden.
Att vara stark nog att dra undan sitt hjärta innan det blir krossat.
Att inte känna ett evigt behov av att vara självdestruktiv och
leva i självdestruktiva förhållanden.
 
Det tyder på stark mental ohälsa när en kvinna
trånar ett olycka och misär i sitt liv.
När hon blir likt en sökare i sitt liv, ständigt på jakt
efter en lycka som pga många felaktiga val
aldrig kommer att existera......
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Christine

Visst är det sorgligt att vara så osäker så man måste förvränga sig själv på det här sättet som bilderna visar. Urk säger jag bara! Att ha en bra relation till sig själv är så viktigt men tyvärr har allt för många inte det......

Kram

Svar: Jag vet. Det är tragiskt. Hur många tjejer kommer att se ut såhär i framtiden? Var och varannan tjej känns det som om man ser till utvecklingen.
Linda

2012-12-08 @ 10:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0