Searching for our roots



Har många gånger suttit och tittat på spårlöst på tv 4.
Och jag inser att jag inte är den enda vilsna själen som
har ett stort behov av att finna mina rötter.
Att få klarhet i livet om vem jag är och vilken bakgrund jag har.

Man kan ha hur underbara föräldrar som helst och livet
kan t om vara toppen men när man slitits bort från
sina rötter så är det många många gånger som rötterna inte följer
med och att man inte känner sig hel förrän man
fått pussla ihop dom sista bitarna som fattas.

Mitt behov av att åka tillbaka till mitt hemland har alltid
varit enormt stort.
Min uppväxt bidrog säkert väldigt mycket till att behovet blev större.
Faktumet att jag aldrig kände mig hemma i Sverige och situationen
i skolan där man var ständigt trakasserad pga sin hudfärg gjorde
det nästintill omöjligt för mig att komma tillfreds med att jag
skulle bo och leva här.

Än idag finns dom känslorna kvar.
Då jag inte synkroniserat min mentalitet med den svenska
så blir livet ibland desto svårare här.
När ens värderingar och synsätt känns helt snedvridna
mot den som samhället pekar åt att man ska leva efter
så är det lätt att drömma sig bort till något annat.

När jag fick min dotter så blev behovet större och
längtan efter att få åka tillbaka allt starkare.
Så stark att det blev ett begär.

Nu till min glädje så insåg jag att det faktiskt
inte är så förbaskat dyrt att åka till Sri-Lanka som jag trodde.
Biljetterna ligger på ca 6000-7000. och jag har gått omkring
och trott på att dom ligger på 13.000-15.000.
Så min resa känns helt plötsligt inte så omöjlig att utföra.

Gud det vore helt fantastiskt att få uppfylla den drömmen!
Att få vandra längs gator där man träffar folk som reflekterar
ens egen färg, ens egen karaktär och mentalitet.
Att äntligen få känna en samhörighet med något.

I Wish I Wish I Wish


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0