The case of the ex



Att din partner har en del skelett i garderoben är väl inget som
kommer som en överraskning när man träffar någon som är
i 30-års åldern.
Det är något man får räkna med och vise versa gäller väl en själv.
Dom flesta hinner väl med ett par relationer innan man träffar "the one"
och det är inget fel med att man får med sig erfarenheter från tidigare
relationer. Oftast gör det en mer medveten om vad man vill ha
och vad som krävs av en själv för att ha en långvarig relation i framtiden.

Men när exet är någon som kan liknas vid en stalker eller
en psykobrud som man önskar att ens man aldrig
hade satt sina händer på då blir situationen lite mer ansträngd.
Visar det sig att detta ex även bor i samma område som
en själv, ja då är risken med att man får dras med detta ex ganska stor.

Min man hade en relation med en av sina kunder på hans
café för många många år sedan. Det var långt innan han kände
mig så jag kan inte fördöma eller grina över det.
Att denna brud skulle nagla sig fast vid min man trots att
hon hade gått tillbaka till sin kille det var för mig en gåta.

Rosie var en några år äldre tjej än mig som verkade vara en
vilseledd liten ung dam.
Man insåg snabbt på hennes vänner att hon var en ganska ensam
person som vara desperat efter att skaffa vänner då alla utom
hon var 100 kilos brudar som kaxade runt som lösdrivare och
hängde på Cans café 5 timmar om dagen.

Det som lämnade mig mest förundrad var att det Can och
hon hade var en engångs flört som varade i ungefär 24 timmar
och när man har haft den typen av relation som brukar man
vara mest skamsen och välja att hålla sig borta från den människan.
Men inte denna dam. Hon fortsatte att driva på hans café dygnet runt
trots att hon gått tillbaka till sin kille som hon blivit dumpad av
pga att hon redan hunnit varit otrogen mot honom med en
annan man på en kryssning. Surprise Surprise.
Hennes kille var syrian precis som min man och jag
tror inte han hade uppskattat hennes dagliga besök på cafét
om han kände till att hon hade haft en historia även där.

Under den tiden som Can och jag lärde känna varandra och
dejtade varandra så fortsatte hon att hänga där och göra sig till.
Hon blev bästis med hans kallskänka för att få ytterliggare
en anledning till att snurra in sig på cafét.
Droppen kom när hennes vänner började ringa "sexsamtal"
till Can på fyllan efter att dom tagit hans nummer från hans kallskänka.
Då ställde jag ett ultimatum:
Ut med packet eller packa och dra.

Finns det något jag inte vill ha i mitt liv så är det komplexfyllda
gamla ex som ska förstöra för framtiden.
Om det ens hade varit någon betydelsefull människa men
för en 24-timmars relation så borde man inte skapa
sig själv så mycket problem.

Eftersom han värdesatte våran relation så kickade han ut henne
som var helt oförstående inför det faktumet.
Trots att hon själv hade en kille och dessutom var med
barn så kunde hon inte förstå varför hon inte fick stalka honom längre.
Dessvärre tror jag att killar, svaga som dom är när det kommer
till det motsatta könet, inte alltid vill erkänna att det är dom som
tycker att det är fel utan jag tror att jag fick bli boven i dramat
när han förklarade för henne att hon inte längre var välkommen.
Jag önskar innerligt att jag själv hade sagt något till henne när
jag fick möjlighet istället för att framställas som en svartsjuk
tjej som inte litar på sig själv eller den hon är tillsammans med.

Never the less, så blev vi av med henne och hennes bulldogs till sällskap.
Hon försökte väl ta tillfälle i akt och prata med min man när
hon fick chansen med efter några onda blickar från mig så
gav hon upp även det.

Tyvärr blev jag inte av med tillfällena att se hennes face då
hon alltid är i centrumet där vi bor för hennes nuvarande karriär
är att vara hemmafru och skaffa barn.
Plus att hennes man ägde puben precis nedanför där vi bor.

Några år senare fick jag veta att hon fått svår diabetes.
Hennes man skulle lämna över puben till sin kusin för
att få tillfälle att vara hemma mer och hjälpa till.

Då först tänkte jag på karma.
Hon är otrogen mot sin man, springer efter min man,
ljuger för sin man och skapar irriterande situationer.
Sen får hon diabetes!
Och hennes "bästa" vänner drar från hennes eget bröllop!

KARMA.... feels damn good sometimes


Kommentarer
Postat av: Jenny svarar

Hejsan. Vad bra att du hittade till mitt inlägg då. Hoppas citrondrycken med ingefära och honung hjälper och krya på dej! :-) Krams, Jenny

2012-02-02 @ 22:52:49
URL: http://avogueidea.blogg.se/
Postat av: Daniela

ja, där ser man.. man borde nog tänka sig för. och fan vad sjukt, man tror inte att till och med en gravid kvinna kan hålla på så, men jag har själv varit med om något liknande och det är skrämmande hehe :/

2012-02-04 @ 14:44:42
URL: http://dlorena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0